tisdag 30 november 2010

I was here - Freeport

Efter vår snabba (nåja, allt är ju relativt) tur på Gekås var klockan inte så mycket, så vi bestämde oss för att åka vidare till Kungsbacka där siktet var inställt på Freeport! När man ändå har åkt en bra bit norrut kan man ju lika gärna fortsätta en bit till. Vilken tur att det inte snöade, för då hade det kanske inte blivit av!

Varje gång jag får syn på glaspyramidens topp slås jag av hur vacker byggnaden är. Lite speciellt är det också när mörkret faller.

Jag styrde genast stegen mot Odd Molly-butiken, medan Smakrådet gick åt annat håll. Vackert var det och ur högtalarna strömmade mysig julmusik.


Inne i Odd Mollybutiken fanns många ljuva plagg och jag orkade inte bära allt jag ville prova, så det fick bli flera provningar och därefter vänta in Smakrådet för den sista överläggningen.

Den här härligt röda jackan/blusen (?) var jag ju bara tvungen att prova. Det fanns även en tillhörande kjol, men det hade varit lite too much, tycker jag. Samma härliga broderi som i min Magic dress och den lekfulla kombinationen rött och lila.

Jag kan erkänna att jag hade mycket svårt att slita mig från denna fina hood. Men eftersom jag har tunikan som har blivit ett favoritplagg för mig kändes det lite onödigt att köpa en likadan hood, som jag inte skulle känna mig lika fin i. Dessutom har jag flera andra myshoods i exakt samma lila färg redan. Men det krävdes lite resonerande med mig själv kan jag säga.

12 kommentarer:

Helene sa...

Jackan är fin! Jag har den men har inte använt den än :-)

Unknown sa...

Du lyckades låta bli att handla på Freeport?! Starkt jobbat;) Kram

Viola sa...

Gillade och den röda :)
Inget shoppande alls? Inte ens den minsta ytte pyttiga grej? Wow!

Kram från V

Fröken Abbe sa...

Nja,mina vänner, ni har nog missuppfattat det hela. Jag lyckades motstå just den hooden. Vad gäller det övriga sortimentet är ju en helt annan fråga!
Fortsättning följer!

Mollymera sa...

Jag är sjukt nyfikan på vad du fick med dig hem, säkert något fint, som jag oxå vill ha ;-)
3 plagg?? Spännande värre!!!

Kraaam

Anonym sa...

Spännande att se vad du hittade :) En noblesse jacket följde med mig hem i söndags :)

Sofie sa...

Oj,det var jag som skrev ovan :)

Jeanette sa...

Mums vilken härlig hood, förstår att du hade svårt att hänga tillbaka den. Men man kan ju inte köpa allt. Ser fram emot dina plagg du köpte.
Kram

Odd Oldies and New Mollys sa...

Ohh, vad vackert det ser ut. Kan inte annat än att längta dit igen. En till som är nyfiken på vilket/vilka plagg som fick följa med hem.
Kram K

Helen sa...

Tänkte väl att nåt fick följa med hem. =)
Åh jag vill också till Freeport! Vi kanske ska ordna en egen kollektiv bussresa dit?

Carinale sa...

Åhh, jag älskar Freeport.
Vi har ju Barkarby Outlet här i Stockholm men jag måste säga att Freeport slår Barkarby på fingarna med hästlängder.
Vi ska till Göteborg nästa vecka och jag kommer att 'kräva' ett besök i Kungsbacka =)

Freeport sa...

Hej Fröken Abbe!
Så roligt att du trivs här på Freeport! Välkommen tillbaka :) ...vi håller med dig om Odd Molly butiken, den är fantastisk!