onsdag 17 november 2010

Fröken Abbe köpte volanger

Ingen har väl missat att jag lätt faller för volanger och rosa toner?


När jag såg denna tunika blev jag alldeles förälskad i volangerna längst ner, men trots att jag älskar min Check me andress var jag osäker på om det nu skulle bli för mycket rutor. Skulle jag trivas i det? Skulle det bli skogshuggarvarning?

Flanellskjorta... smaka på ordet och man tänker på skogshuggare, 90-talets grunge, cowboys... Men nu är ju detta, enligt produktnamnet, en tunika och då blir ju skillnaden genast enorm ;)

Jag kunde ändå inte få volangerna ur tankarna. Kan man köpa ett plagg bara för att det finns en liten vacker volangkant längst net? Är det normalt?

Ja, jag slog i alla fall till och försökte berättiga det lite med att det förhoppningsvis kommer värma lite nu i ruskvädret. När paketet kom var jag lite nervös, men åååh vad jag gillar den!

Check me tunic

Tyvärr har jag inte hittat någon produktbild på tunikan i denna färg. Någon som kan hjälpa mig?

5 kommentarer:

Unknown sa...

HAr den i chalk och älskar den!! Måste dock sätta en knapp längst ner annars har den en tendens att glipa preciiiis där dragspelet numera befinner sig efter två barn .. :D

Jeanette sa...

Åh den kan jag tänka mig är superfin på dig! Grattis till köpet!
Kram

Viola sa...

Den är ju så himla fin. Jag hade den i chalk, men i en storlek för stor så jag sålde vidare.

Den kommer vara så fin på dig :)

Kram från V

Lecka sa...

Den tunikan är jättefin! Jag har den andra kortare varianten som jag bara älskar, flanell värmer gott så här års!

kram

HOUSE of ADELA sa...

Den ser superfin ut! Härliga färger och flannell är ju sååå skönt!

Kram
Adela