tisdag 2 november 2010

Rosa loves red

Kommer ni ihåg när man var liten och vissa färger aldrig fick kombineras? Så är det nog fortfarande för många, men man upptäcker ju att alla färger faktiskt kan kombineras även om alla inte gillar det. En sån kombination är ju klassisk - rosa och rött. Men jag tycker att det funkar utmärkt!

Vissa får till de mest färgglada outfits, och jag kan ärligt säga att jag inte är en av dem. Färgkaskader är inget för mig, men jag kan bli så glad av att se det på andra!

Denna butterfly top (?) dök upp hemma medan jag vilade ögonen.
Någon som har produktbild?

Ytterligare en snygg rödrosa kombination.

En annan färgkombination jag blir glad av är lila-rött. Såg ni di Levas underbara kaftan i lördagens program av "Så mycket bättre"?

7 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Jag har också börjat använda rosa/rött mer. Nu försöker jag pimpa barnvagnen med just de färgerna. Särskilt snyggt med stark cerise och rött tycker jag.

Unknown sa...

Jaaa!! Precis så var det! När jag var liten var det absolut tabu att kombinera rosa och rött. Tyvärr är jag en extrem färg fegis och kombinerar ofta bara "givna" färger. Min syster Malin försöker dock få ordning på mig och jag utmanar mig själv hela tiden hahah Hur knäppt låter inte det :D Men måste verkligen släppa taget om mina måsten, tabun och knasigheter :D Ser ju det på er tjejer och tycker det är SÅÅÅ snyggt, men sedan fegar jag ut... :S KRAM!

Unna dig alltid sa...

Jag håller med dig, älskar kombinationen rosa och rött. Det skär sig lite härligt och ger verkligen liv till färgerna. Mer sånt!

KRAM

Unknown sa...

Jag har inga problem med att kombinera dom färgerna. Snyggt i lagom dos!

Viola sa...

Ja, det har ju verkligen varit tabu!

Det kan vara en superfin kombination för allt beror ju på tonerna tycker jag. Vissa röda och rosa ihop gillar jag inte.
Men rätta nyanserna ihop är superläckert, men jag är lite feg som Sanni tyvärr....
Ska låta mig peppas och inspireras av dig, Fröken Abbe ;)

Kram från V

Lingonberrie sa...

När jag var liten var rött och lila den värsta färgkombinationen jag kunde tänka mig..nu älskar jag det!
Men ibland känner jag mig nästan lite för färgglad..
Men jag håller med du att färg piggar upp!
Kramar!!!

Helen sa...

Jag kombinerar hejt vilt och det ska jag nog tacka me & i för. Det var via deras barnkläder jag lärde mig att allt är tillåtet. =)