måndag 29 november 2010

Lördagens utflykt

I lördags begav vi oss ut på en liten utflykt, lite julklappsinköp stod också på listan. Vi styrde hjulen mot Gekås! Måste säga att jag kände mig mycket effektiv fastän jag tog det lugnt. Bland leksakerna var det dock packat med folk och alla bara stod helt stilla. Varför släpar alla med sig vagnen precis överallt?  Lite snabbare gick det alltså för oss som parkerade vagnen på ett lugnt ställe och kunde sicksacka oss fram med korgen.

Jag fick tag på den näst sista scarfen i underbar färg och material. Var aningen tveksam först, men nu när jag provat lite känns den väldigt användbar. Den är mjuk och skön att vira runt halsen, så bred att den blir en perfekt sjal och så lång att den kan användas både som sjal, virad som tröja och scarf. Och den kommer att passa perfekt till en massa mollysar!

Matchar ju till och med kameran!



När vi var klara där och klockan inte var så mycket, bestämde vi oss för att åka vidare till ett vackert ställe. Mer om det nästa gång!

7 kommentarer:

Helen sa...

Skulle tro att man tar med vagnen för att man glömmer bort vilket nr och färg den har. =)
Det åtgärdade jag genom att fotografera den.

Fin sjal! Det finns lite guldkorn där uppe trots allt.

Lillis goes Odd sa...

Eller för att dom gapar i högtalarna att man inte får ställa vagnarna överallt.
Snygg scarf förresten! Skulle vilja ha en i den färgen.
Kram

Fröken Abbe sa...

Ojdå! Jag har aldrig hört att man inte får ställa ifrån sig vagnen.
Sjalen har på bara dessa dagar blivit en favorit. Fastän den är tunn värmer den jättebra när den viras flera varv. Synd att jag inte köpte andra färger också!
Kramar till er

Jeanette sa...

Det var ju en klockren sjal till dig! Älskar verkligen färgen. :)
Måste ju vara till Freeport som ni fortsatte för inte tror jag att ni besökte Comicland eller vad det där stället heter på vägen till Gekås. :D
Kram

Unknown sa...

Jättfin sjal, kanonfärg till dig! Kram

Lingonberrie sa...

Man kan aldrig ha förmånga sjalar, eller hur?
Nu när det är så kallt kan jag tänka mig använda dubbla.
Kramar!

Fröken Abbe sa...

Men tänk om det hade varit till Comicland vi begav oss, Jeanette - vad roligt det skulle varit, haha!