torsdag 4 november 2010

Fröken Abbe jämför med produktbilden: Saraband Dress

Jag trodde väl aldrig att jag skulle välja de mörka färgerna framför de ljusare, men ibland är till och med jag på det humöret. Föll för att prova 547 Sarband Dress i almost black då den såg så fin ut på hängaren.

Det första jag slogs av, när det var dags att prova, var att spetsen var så stel. Det märktes speciellt i kanten nertill när jag skulle rätta till den över mina två underkjolar. När jag böjde mig framåt blev tyget i klänningen pösigt eftersom den stela spetsen inte veckade sig. Nu är det väl i och för sig inte många som kommer gå runt i den framåtböjd ;) Annars tyckte jag klänningen var fin och lättanvänd.

Har ni också upplevt att spetsen var stel? Vad tycker ni om det?


5 kommentarer:

Viola sa...

Jag har ju inte testa den utan vill bara säga att jag tokgillar din idé med att jämföra med produktbild :)

Kram från V

Mimmi sa...

hahaha, ja precis så beter den sig, men jag tycker att hela klänningen är som tulpanformad./K

Anne sa...

Säger som Viola - suverän ide att jämföra! Jag tycker den ser snygg ut på dig. Har inte provat själv för jag är så osäker på skärningen vid bysten. Finns det risk att sömmen hamnar fel om man är lite rejält tilltagen upptill????
Kram

Ingrid sa...

Jeg har ikke prøvd kjolen, så den har jeg ingen mening om, men ville bare si: Så bra at du sammenlikner med produktbildene! Helt topp.
Tusen takk,
hilsen Ingrid

MollyB sa...

Återigen... snyggare på dig än på produktbilden!! Nice!!
Kram.