torsdag 11 november 2010

En egodag

Idag har jag varit iväg och blivit ompysslad på spa. Härligt! Dagens var passande nog mysiga Fonda dress i svart, och den fick jag komplimanger för. Därefter blev det lunch på favoritfiket. Mig bekommer det inte att sitta själv, men på film/TV-serier görs det ofta en stor affär av det. Hur tycker ni att det känns att luncha för sig själv?

En liten tur bland butikerna blev det, innan jag styrde stegen mot min favoritbutik, Levande Hem, för planerad shopping. Finns det något bättre än presentkortsshopping? Butikens vackra Ann hade idag på sig en ljuvlig klänning som jag kikade på länge. Var det en Odd Molly? Nej, en tre år gammal Vero Moda! Ann tipsade om att Vero Moda i Köpenhamn hade lite annan stil än de svenska butikerna.


    





Denna gata gick jag på...

...och dessa hus passerade jag.
                                                                                                    



Ja, nu vet väl alla Wallander-fans var jag vait idag, eller?

5 kommentarer:

Pååterseende sa...

Men åh vilken härlig dag vännen!!!
Låter helt fantastiskt och vilken underbar liten butik!!
Hade gärna haft en sån dag också och jag har absolut inget emot att äta själv så..
Tvärtom, ibland kan det vara extra mysigt att välja själv var man vill äta, vad man vill äta och hur länge man vill sitta där..
Kanske fundera lite, läsa en tidning eller bara titta på allt folk;-)

Och den där svarta fondan är jag avis på;-))

Kram

Johanssonskan sa...

Ystad möjligtvis ? Här har du en Wallander fantast ;-)

Låter helt ljuvligt att bara få "vara" !
Lunch själv ? hm.... njä... gillas inte här. fast jag vet, jag ÄR tramsig med såntdär ;-) men shoppar, DET gör jag helst själv. Å skulle jag bli hungrig, då blir det någon korvstånd *S*

☆Åsa☆

Unknown sa...

Oh du har ju varit i min älsklings-stad Ystad! Jag har inga som helst problem med att luncha eller fika själv. Tycker snarare att det kan vara ganska skönt:) Tycker också att det är lite komiskt att folk nästan tycker synd om en då! Kram

MollyB sa...

Härligt med SPA!! Vilken lyx!! Du lyckliga kvinna!!
Kram

Charlotte sa...

ha ha vad konstigt...
Jag ska skicka ett tradera paket till Sladdergatan i Ystad imorgon...
Vilken mysig affär..
Kram