onsdag 3 november 2010

Provar Weedy Tunic

510 Weedy Tunic almost black

Denna tunika ville jag prova i almost black då jag tycker att färgerna över bröstet kommer fram så fint. Det blir mer kontrast än i de andra färgställningarna. Tunikan var skön att ha på sig och jag trivdes riktigt bra i den, men något under är ett måste då den är så tunn. Den är stor i storleken så jag hade gärna provat en storlek mindre, men jag orkade faktiskt inte. På min bild till höger syns det bra hur mycket tyg det blev över i sidan, och då höll jag inte ens ut den.

      
Även på produktbilden syns det att det är mycket vidd i tunikan. Matchande lila band i sidorna att knyta åt med hade inte varit dumt.

Vad tycker ni om att jämföra med produktbilder? Tänkte att det kanske kan vara lite intressant: så här ser en modell ut i plagget - och så här ser en människa med min form ut i det.

Har ni provat eller slagit till på denna, och vad tycker ni om den?

6 kommentarer:

Mollymera sa...

Jag provade den i chalk i min vanliga storlek. Det var tältvarning på direktn, så den åkte av illa kvickt. Men en mindre skulle kanske funka bättre, jag orkade inte heller prova den.
Kraaam

Viola sa...

Jag känner helt spontant att den kommer inte att fungera på mig. Det är något med skärningen uppe vid bysten som jag inte gillar.

Men självklart kommer jag att prova den om jag kommer åt. Det kanske är en sån där som man faller pladask på när man väl fått på den ;)

Ska bli kul att höra om du provar en mindre storlek och om det blir kärlek då :)

Kram från V

Unknown sa...

Men hallå där!

Trodde du inte hade nån blogg så jag svarade i min egen. Stövlarna finns fortfarande på Ellos men ligger i outleten och det är fortfarande halva priset på dem.

Nu när jag ändå är här ska jag läsa vidare i din blogg. =)

Ha det mysigt!

Kraaaaam

Unknown sa...

Jag är nyfiken och ska nog ta och prova en i morgon. Återstår och se om det blir tältduk utan pinnar! På dig är den fin:)

Mabimao sa...

Jag har köpt en 4:a. (är 3-4 annars)
Ja den är stor i sidorna men en mindre hade inte gått över byst och rygg och armar. Så på mig är den lagom på armar, ibak upptill och över byst och sedan rymlig, men inte oformlig.
Tycker om den massor och tur att jag provade efter att många dissat den.
Jag köpte svart och broderierna är ljuvliga.

Mollymatronan sa...

Den är verkligen jättefin, även i de andra färgerna. Menar du att den är så tunn så den blir genomskinlig? Hm, det tycker jag gäller allt mer av mollysarna numera...Ett sätt att merförsälja lager-på-lager månne?