fredag 5 november 2010

Ett oplanerat köp och en katastrofal provning

När vi var iväg tidigare i veckan var jag ju tvungen att se vad Ajabaja hade inne, trots att jag inte alls hade mycket tid på mig eller tänkte köpa något. Mina ögon drogs till något i den underbara färgen cabaret och när även Smakrådet tyckte jag skulle slå till var ju saken klar. Så gick det med att inte köpa något...

Visst är det lite gravidvarning på lacie dress, men så är ju modellen. Den är väldigt skön att ha på sig och perfekt med underklänning och underkjol till. Färgen är svår att återge, men jag tycker min bild är närmare sanningen än produktbilden som mer är åt det röda hållet.

Efter buzzen om Kappahls svar på wigwam ville jag gärna kika på den med. Redan när jag såg den på stället kunde jag konstatera att jag inte blev så förtjust i färgerna, men jag ville ändå prova den. Vet inte vad butiken råkat ut för då det fullständigt stank av svett i hela lokalen, så det blev en snabb provning för att snabbt komma ut därifrån. Därav det dåliga fotot.

Nej, det här var ingen klänning för mig helt  enkelt. Har sett andra som passat så fint i den, men till mig blev det riktigt illa, tycker jag. Provade visserligen bara en storlek, men jag inser ändå att det inte skulle bli något köp.

Var inom Flash också som hade stor rea, och kunde snabbt konstatera att även där fanns mycket som påminde om Odd Molly, speciellt lade jag märke till "lacie tee" på rean. Men butiken är för mig ingen favorit, så det blev en snabb vända där.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vad fin den är i cabaret! Sitter på klick-fingret nu;)

Mabimao sa...

Man behöver gå ner rejält i storlek på Kappahl klänningen!
Oj vad fin den var i cabaret!!!!!

Jeanette sa...

Samma köp som jag gjorde hos Ajabaja. :) Den är så otroligt mjuk och skön!
Kram