måndag 15 november 2010

Efterlängtad kofta

Äntligen har jag koftan jag längtat så efter, och som länge legat på min önskelista! Jag älskar den!

Det är verkligen efter många om och men som jag kan visa upp den. Köpte först en i min normala storlek, men till min stora sorg tyckte jag den var alldeles för stor. Skulle jag ha turen att hitta en mindre?

Det gjorde jag, men det blev en väldigt frustrerande och tråkig Traderahistoria, som till slut ordnades upp tack vare att jag slutligen fick tag på en ytterst hjälpsam och trevlig tjej på Tradera (efter att haft kontakt med en ointresserad och nonchalant kille). Under tiden kom det ut fler koftannonser så jag slog till igen, och riskerade alltså ett tag att sitta med tre likadana koftor. Hade den tråkiga historian inte slutat bra, vet jag att jag aldrig skulle kunnat använda koftan utan att tänka på det. Jag är så glad att jag fick tag i en ny av en trevlig säljare.

Detta innebär alltså att jag ska göra mig av med koftan i storlek 3.

Kastade på mig den utan att ens rätta till fondaärmarna som bylsade sig undertill.
Katterna var nyfikna och glada över att jag var hemma igen efter att ha varit borta hela dagen. Ser ni dem på båda bilderna?

14 kommentarer:

Jeanette sa...

Grattis till fina koft köpet!! Har en likadan och älskar den!
Kram

Fröken Abbe sa...

Tacj Jeanette! Jag har förstås spanat in dig i den och du är superfin i den!
Kram

MollyB sa...

Super fin kofta och jag älskar den färgen!! Den klär dig jätte bra!! Love ROYAL!!!
Kram

Jeanette sa...

Aha, tack! :)

Unna dig alltid sa...

Vad skönt att du äntligen fick din kofta! Ibland har man verkligen otur. Jag köpte exakt en sån kofta i fjol som resulterade i den tråkigaste affär jag varit med om på Tradera... I år gjorde jag ett nytt försök så nu äger jag den i stl 3. Förstår att den storleken blev för stor på dig.

Haha så där gör mina katter också när jag kommer hem.

KRAM

Filippa sa...

A, den är så fin! Tur att det löste sig, BU för dåliga Traderare! Har en röd från maestress selectif som jag valde i en strl mindre än vanligt-då blir den kanon tycker jag. Hade en i rose men den sålde jag.

Filt-koftorna är underbara!Och royal sååå snygg!
kram

Charlotte sa...

Vad skönt att det ordnade sig till slut med koftan.
Den kommer var superfin på dig.
Kram

Annelie sa...

Vad skönt det löste sig till slut! Tråkigt när det blir så galet på Tradera..
Royal är ljuvlig på filtkoftan! Varit näära flera gånger men övertygat mig själv kofthögen är tillräckligt stor..
Kram

Unknown sa...

Nog ser jag kissarna! Fin du är i koftan! Älskar verkligen modellen på andra, men trivs inte själv trots flera försök. Är mer en LK-brud! Kram

Lingonberrie sa...

Underbar kofta. Nån dag ska jag få tag på en i royal också. Beroendeframkallande färg tror jag.
Grattis till den!!

Lecka sa...

Royal är så fiin och koftor kan man inte ha för många av : ) kram

Odd Oldies and New Mollys sa...

Oj, oj vad fin den är på dig! Jag har också spanat efter den ett tag. Har köpt en grå lite äldre modell med broderi på ärmen, och den är i strl 3, men tyvärr alldeles för stor. Köpte dessförinnan en från årets kollektion i Lite Military också i strl 3 och den är snäppet mindre men känns ändå rätt rymlig, så jag tror att även denna i Royal skulle blivit för stor till mig, annars hade jag varit intresserad av att avhjälpa dig ditt problem och köpa den utav dig.

Kram

Unknown sa...

Jättefin kombo det där, tyvärr passar jag inte riktigt i den starka färgen och överväger starkt att slänga ut min Spoiler underskirt i royal på Tradera.

Jag tycker den är jättefin på andra men det är liksom inte jag helt enkelt.

Det är så mycket jag vill ha nu när Pre spring är på g, en lottovinst vore inte helt fel.

Vad drygt med tråkiga säljare på Tradera, men kul när man hittar någon som är schysst och allt går rätt till.

Nu ska jag ha lite lunch.

Ha de gott!

Kraaaaaam

Helen sa...

Japp jag ser dem!
Grattis till koftan.