fredag 12 november 2010

Kors i taket!

Ja, det är det verkligen, för jag har bakat. Bröd!

Det har väl hänt någon gång förut. För flera år sedan när vi skulle ha gäster, men aldrig till oss själva bara för att lusten föll över en. Det gör den nämligen inte. Men nu ska bröden vila i formarna några timmar, så jag vet ju inte hur resultatet blev ännu. Men det luktar gott i huset!

Jag är inte så förtjust i ljusa limpor, så när jag hittade detta receptet i ett litet häfte av Emma Hamberg och Anette Rosvall i Amelia, kände jag genast att det receptet ville jag prova!


Nu ska jag ge mig på Leilas cupcakes.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Wow..så gott!! Finns det ljuvligare än doften av nybakat bröd..?! Nu blir jag sugen, kanske man skulle ge sig på att baka matbröd..var ju ett tag sedan här kan jag lova!
Kram

Mollymera sa...

Vad duktig du är!! Vilken fint monogram det är på handduken, i lajk.
Kram

Marina sa...

Jättefint, du inspirerar!
/Marina