torsdag 4 november 2010

Vad sa kungen nu då?

Ja, ni vet ju vad det handlar om. Och jag tänker inte ge mig in i träsket om rykten, sanningar och källor. Men har ni hört vad kungen sa till pressuppbådet idag (och allstå till svenska folket som skulle få ta del av inspelningarna)?

Jag har inte tid att läsa böcker hela dagarna, som ni kanske har.

I mina öron lät detta väldigt arrogant och nedlåtande. Okej, jag har aldrig ansett honom vara någon charmknutte, men kom igen!

Jaha, det var vad jag satt och retade mig på nu framför nyheterna, samtidigt som jag kollar in hos er;)

6 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Har missat vad kungen sa;) Men tycker det är lite löjligt av de som gräver i gammal skit...alla har vi ju ett förflutet=)
Hoppas du har en skön kväll i alla fall=)

Kram
Adela

Pååterseende sa...

Jag tyckte kungen svarade bra:)
Varför ska han ta sin tid till att läsa en bok med anonyma källor som är skriven för att göra ner kungen och som de ska tjäna massor med pengar på..
Det var för länge sen,
Det som nu påstods ha hänt..
Jag är stolt över vår kungafamilj:))
Kram

Anonym sa...

Håller med! Han har ingen anledning att kommentera skandaljournalistik i bokform.

Helen sa...

Jag har inte sett boken, men för mig som är gammal är det gamla nyheter. =)
Men det blir väl lite vilt när man kan vara festprisse på skattebetalarnas bekostnad...

Mollymatronan sa...

Haha, jag var tvungen att läsa kungens korta citat TVÅ gånger, som löd: "Jag har pratat med min familj och drottningen om detta". OCH drottningen??! Tillhör inte hon familjen...? Dessutom tycker jag bokens titel är klockren, "Den motvillige monarken". Kraken, det känns inte som han är särskilt bekväm i sin roll...:-)

Carinale sa...

Ähh, han må vara kung men även en människa som tycker om att partaja till.
Låt honom och hans familj (inklusive Drottningen) vara - även solen har fläckar.