söndag 10 oktober 2010

Fröken Abbe spanar in äppletavlan

Ja, det var ju några veckor sedan det var äpplemarknad i Kivik, men då var det vansinnigt mycket folk där, och sedan dess har jag inte varit i krokarna. När solen bestämde sig för att kika fram lite även idag passade vi på att åka och kolla in den. Eftersom den har stor lokal anknytning tyckte jag extra mycket om den. Den föreställer alltså Piraten med Kiviks marknad i bakgrunden. Äpplena hade mörknat en hel del, så ansiktsdragen syntes inte så bra, men här kan ni se hur den såg ut när den ännu var fräsch.


Idag blev det denna lilla pärla. Är så glad för mitt Traderafynd, Check me andress. Ingen bra matchning med stövlarna, men alla andra blev kvar i lilla lägenheten. Ni vet, man tar vad man har...

4 kommentarer:

Lillis goes Odd sa...

Klänningen är jätte snygg. Spana jag med efter den :-)
Kram!

Charlotte sa...

Jag missa äppletavlan i år..:(
Brukar åka ner o titta på den, nu har väl de flesta äpplena trillat ner... :(
Check me andress är så vacker klänning!
Du är superfin i klänningen.
Kram

Lingonberrie sa...

Ahh, vad fin den är---klänningen!! och äppeltavlan kommer på god andra plats:-)

kramar!!!

Odd Oldies and New Mollys sa...

Hejsan!

Vilken fin outfit du har på dig på bilden!
Vi är ett gäng på 4 tjejer som ska upp till Freeport igen lördagen den 30:e, skrev fel i mitt svar till dig på bloggen. Vi skulle ju kunna träffas där uppe och hålla en liten Mollyfika/träff?

Kram Katja