onsdag 3 augusti 2011

Vad händer på Tradera?

På sista tiden har jag märkt att flera auktioner som jag lagt i minneslistan plötsligt stängts ner. Detta har väl hänt förr, men nu är det flera stycken varje dag nästan på.

Man undrar ju lite varför det blir så, i alla fall gör jag det. Det mesta i minneslistan har jag ju bara av nyfikenhet, kul att se vad det går för. Men det är så synd när det är något man verkligen är intresserad av.

Dessutom tycker jag att det varit ovanligt mycket "dubbelannonser" (exakt samma annons, exakt samma tid) ute ett tag och det har inte bara varit kopierade plagg tror jag
Har ni märkt av att många annonser stängts ner på sista tiden?

6 kommentarer:

efva sa...

De har börjat stänga ner auktioner där produktbilderna från Odd Molly används, det hände mig för första gången nu. Så man får nog strunta i det i fortsättningen känns det som.

LantlivsAnette sa...

Jaa, jag har också märkt det..tänkte att det kanske är kopior som anmälts eller nåt..
Kraaam Anette

Linsan sa...

Jag har också lagt märke till det och funderat varför... Kram L

Hilde sa...

Tack snälla för ditt Tradera tips, nu är klänningen min:) Kan det vara så att de stängs ned på grund av upphovsrätten av bilder, samt att det kan vara lite lättare att upptäcka kopior när folk måste använda egna bilder.
kram

Unknown sa...

Det har jag inte märkt, däremot en ökad andel av fullständiga idioter bland både köpare och säljare:( Kram!

Sofie A sa...

Hej! Aldrig kommenterat här förut, men någon gång ska väl vara den första :)

Jag fick själv en annons nerstängd nyss och i mailet från Tradera stod det att "annonsen avslutats då Tradera blivit kontaktade av rättighetsinnehavaren som informerat oss om att bilderna i annonsen har använts utan deras tillåtelse". Sedan står det att om man har frågor så ska man kontakta rättighetsinnehavaren, mailen går direkt till Odd Molly. I denna auktion hade jag lånat en produktbild som sista bild. Resten var mina privata. Visste verkligen inte att man inte fick lov att låna dessa bilder. Så nu plockar jag bort de jag lånat (2 till, till andra annonser) då det skapar förvirring när annonser bara stängs ner. Tack för en bra blogg!