söndag 28 augusti 2011

Ale stenar och Olof Viktors

Jag behöver skingra tankarna en hel del nuförtiden så Smakrådet visste precis vart vi skulle. "Klä dig för klättring", var allt jag fick veta. "Aha, Stenshuvud, ingen jättesurprise då", tänkte jag.
På vägen mötte vi ett antal gamla motorcyklar, något slags lopp var det.

Men bilen svängde åt fel håll. Och körde förbi stranden, så det var också en felgissning. Till slut var vi framme vid - Ale stenar! Vi har varit där, men bara vid hamnen. Kan faktiskt inte minnas att jag varit uppe vid skeppssättningen sedan jag gick i skolan.


"Jäklar, den kommer emot oss!"
Här blev jag något nervös.

Kor, stenar och människor i salig blandning.

Det blåste något oerhört och duggregnade en liten stund, men det var så härligt att vi tog oss ut trots trist väder.
Vi tog andra hållet tillbaka och började gå ner mot hamnen.


Där köpte vi gambas.

Sugen på tångbad?

I denna mysiga trädgård hade jag gärna flyttat in (ja, i huset alltså).

Vi körde vidare mot lite fika, nämligen till Olof Viktors.
Där delade vi på denna jättemorotskaka i skön miljö. Givetvis köpte vi med oss ett surdegsbröd, så det blev en riktig lyxfrukost idag.

1 kommentar:

Maria sa...

Åhhh vilka härliga bilder...får världens "hemlängtan" fastän att vi faktiskt varit på Olof Victors i sommar!!

Änglakramar Maria