tisdag 30 augusti 2011

Alla dessa bakböcker!

När jag var i stora mataffären sist fick jag i ögonvrån syn på en cupcakebok jag hört talas om och gärna ville bläddra i. När jag kom fram till hyllan med böcker om mat & dryck upptäckte jag att det svämmade över av lockande bakböcker.

Bläddrade en stund i dem, men hur ska man kunna välja? "Åh, det där receptet såg ju ljuvligt ut, men den här har ju så många olika, och den här eller..."
Kommer nog inte själv köpa någon för jag kommer aldrig kunna välja.
Och den där tapasboken vill man ju testa, men helt ärligt, kommer det någonsin bli av?

Sedan fick jag syn på macaronboken. Den var ju för söt!
Har ni någon av de här?

4 kommentarer:

Nena sa...

Visst är det underbart med vackra receptböcker och jag har många. men helt ärligt, så letar jag nästan alltid upp recept på internet numera, så receptböcker blir mer som nåt slags vackra konstböcker!
kram

Lingonberrie sa...

Jag försöker låta bli att köpa kokböcker för det är så lätt att ha 100-tals hemma. Älskar de fina bilderna....mums! Mums!!!

kramar

Unknown sa...

Nej, i det här hushållet är det dottern som bakar och hon hämtar sina recept på nätet;)
Jag är en sån som bara läser kok-böcker och sen inte gör så mycket åt saken.....Kram

Me and my life sa...

1001 cupcakes bor här...har dock inte bakat en enda. Fick den av en elev förra julen.

Vackra bilder och visst blir jag sugen...men jag saknar alltid någon ingrediens och då faller det...

Jag kör oftast på gamla godingar när jag har tid att baka...säkra kort. Trist ibland, bra ibland. Just är jag bara dösjukt sugen på äppelpaj.....bara för att äppleträdet är nedmejat innan äpplena blev mogna....


Kram!