torsdag 11 augusti 2011

Vad hände med royal och magnolia?

Nu ska jag kanske börja med att erkänna att jag inte spanat in höstkollektionen särskilt noga, men när jag tittar in i olika webbutiker har jag ändå fått för mig en sak.

Var har royal och magnolia tagit vägen?

De går ju knappt att hitta i en svensk närbutik medan de finns hos lisen. Gillar inte svenskarna magnolia eller vad handlar det här om? Jag tycker ju den färgen är fin!

Klik på billedet, for at se det størreKlik på billedet, for at se det større


velourette hooded tunic magnolia      velourette plain dress magnolia

Klik på billedet, for at se det større
wool mix long cardigan magnolia

8 kommentarer:

Nena sa...

Det är ju alltid så här tyvärr! Ofta de här färgerna som inte ens går i produktion och svenska nätbutiker verkar vara jätterädda för dessa färger. Fattar inte riktigt varför, för många (inklusive jag själv) verkar ju älska denna färgställning!
Kram

Fengxumamma sa...

Håller fullständigt med dig! Så vackra färger som så många av oss gillar. Dessutom behöve rvi färg hela mörka året:)

Kramar

Unna dig alltid sa...

Jag fattar inte heller!! Vinrött (med alla olika namn) är min absoluta favorit och den färg jag allra helst köper. Varför de svenska shopparna inte tar hen den ÄR ett mysterium!!

Kram

Josanne sa...

Har tänkt detsamma. Tyvärr verkar det ju alltid vara så, samma sak med t.ex de lila plaggen i vårens sommarens kollektioner. Skittrist minst sagt! Jag älskar också de här färgerna.
Kram!

Linsan sa...

Jag ÄLSKAR den färgskalan! Ska vi göra en namninsamling :) Kram Linsan

Hilde sa...

Det är hur störande som helst att ingen i Sverige tar i den finaste färgskalan av alla. Linsan, jag skriver på:)
Kram

Unknown sa...

Visst är det synd att många butiker fegar med färgerna. Dom verkar inte fatta att det skulle sälja som smör i solsken. Kram

Jeanette sa...

En till som tokgillar färgen och fattar inte heller varför de inte tar in plagg i denna ljuvliga, underbara, härliga färg. Tur man har lite i garderoben att njuta av sen innan. ;)
Kram