lördag 20 augusti 2011

Provar Overcast Cotton Jacket

Häromdagen var jag in om mellanstaden och passade på att prova lite. Föst ut är Odd Mollys Overcast cotton jacket vintage white (?).


Nu provade jag den visserligen utan en tjock tröja under och det bör man absolut göra, men det var så varmt att jag knappt kunde ta av mig den fort nog. Men för att få en rättvis bild bör den alltså provas med tjock tröja under.

Jag tyckte nämligen att den kändes ganska rymlig och drog åt en del i midjan men jag kunde dra till mer om jag velat.







Den har ett fint budskapsbroderi på ärmsfickan och det gillas!
Det jag dock hade önskat skulle vara att broderiet var i en mer avvikande färg. Nu är det väldigt diskret. Men på den blå jackan tror jag att det är i rött så där har det ju blivit bra! Tyvärr är blått inte riktigt min färg.




Jackan har ordentligt med lurv i sig och en rejäl luva, något överdimensionerad för mig som ni ser. Jag kollade inte efter om luvan gick att dra åt, går inte det vet jag inte om jag skulle använda den för den hade nog bara blåst ner.
Ja, lite småsugen blev jag allt!

3 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Mm den är fin den..

kram

Once in a Lifetime sa...

Åh vad kul att se den på!
Jag är sugen på en blå jag:)
Är lite nyfiken på längden, är den som "nylon parka"?

Kram/C.

Unknown sa...

Den är jättefin! Kram!