tisdag 9 augusti 2011

Djur i kläder

Jag gillar inte det där med att hålla på att klä ut sina djur till ingen nytta. Ni vet renhorn, ballerinadräkter, caper med matcjande små hattar, hoods och så vidare.

Men nu har jag faktiskt varit tvungen att fixa fram en liten body och en slags bandana till prinsen - allt för att han inte ska komma åt sina sår. Stackarn ser nu mer ut som en kalkon än en katt eftersom han är rakad på både hals, mage, framben och lår. Men det går bra med "kläderna" eftersom han är så van vid bandage (som han inte längre har).

Just nu är han pigg, leksen och kelig, alldeles sig själv faktiskt! Hade ju varit bra att slippa allt det där när man börjar jobba bara...

9 kommentarer:

Linsan sa...

Vad skönt att han är pigg! Kram L

Lingonberrie sa...

Stackars lilla kissen. Hoppas att han kryar på sig snabbt.

kramar

Unknown sa...

Kläder på djur som fryser tycker jag är ok, men inte annars. Skönt att prinsen mår bättre:) Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Vad skönt att han är bättre. Hoppas han blir frisk snart så han slipper "kläderna". Men det ser skönare ut än en sån där tratt de brukar få i a f. Det hade vår ena en gång för att han inte skulle slicka på såren han hade och han var sååå ynklig stackarn...

Kram
/Vivvi

Hilde sa...

Vad skönt att prinsen mår bättre. Jag har allt undrat hur det går med honom.
Kram

Fröken Abbe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fröken Abbe sa...

Tack för era tankar!

Linsan & Lingon: Ja, nu kan vi bara hålla tummarna att det inte blir fler infektioner!

Linda: Ja, då har det ju en funktion, så det håller jag så klart med om!

Vivvi: Han har haft tratt hela sommaren, men han lyckades aldrig lära sig tekniken att äta med den på, så vi fick se till att han åt också. Jätteskönt att slippa den, nu kan han ju kela också :o)

Hilde: Det har varit ett steg fram och två tillbaks, så jag har knappt vågat skriva mer om det, men nu finns det hopp!

Kram!

Me and my life sa...

Skönt att de mår bättre.

Men du- värdelös är du ju långtifrån- snarare är vi väl hjältar som överlever och får ut barn som faktiskt lärt sig en hel del under resans gång...

Samlar alltid idéer och tänker att jag någon gång ska våga starta eget....bara det bär sig...fast jag vet inte heller vad jag ska göra istället? Sy är det ju fler som gör, och det bär sig liksom inte så där himla bra...Så vad gör man annars? Blir chef? Det är man ju van vid att hantera femtielva saker ...hahaha...och att aldrig ha några pengar-hålla budget..


Vi brukar skoja om att blir det tuffare så sätter man sig hellre i kassan på ICA, så att man kan få lite fritid i livet, och liv i livet kanske? (Istället för att man somnar med barnen, raglar upp senare för att försöka hinna j o b b a, och sedan stupar i säng och så upp igen på morgonen...)

Nä, som sagt, värdelös är du väl inte!

KRAM!

Anonym sa...

Till Forbid Me Not !

Lät lite inskränkt att tro, att en tillvaro i kassan på ICA är problemfri!
Det är ju så klart vad man gör sitt arbete och livet i allmänhet till:)
Beror nog mer på hur man är som person, tror jag som också somnar med barnen:)
Kram