lördag 13 augusti 2011

Äntligen i Köpenhamn!

Vi har ju inte kunnat hitta på något roligt tillsammans i sommar alls, så nu tog Smakrådet ledigt så att vi skulle kunna komma iväg på något i alla fall. Efter hommous på vårt favoritshawarmaställe bar det iväg mot Odd Mollybutiken. Tyvärr hittade jag inte riktigt det jag ville, men något av det fanns i alla fall.

Men vad i hundan sysslade de med i de danska butikerna? Det var så varmt och klibbigt i butikerna att jag började undra om jag hade klimakteriekänningar, och jag ville bara ut och svalka mig på gatan igen. Bara hos Lisbeth Dahl var det svalt och skönt!
Den här skjortan ville jag så gärna prova, men blev besviken. Hade förväntat mig att texten skulle hamna lite längre ner, under bysten. Dessutom provar jag här en storlek för stor, så här ska man tydligen ha en något nättare byst. Synd när den i övrigt är så söt!
Som ni vet är den vackraste loggan av alla tillbaka.

Var ju tvungen att prova denna hyllade klänning. Jätteskön, men usch nä!
Städrock eller kyrkoklänning på mig...


   

            Och så de tre som följde med hem:              

4 kommentarer:

Linsan sa...

Jag skulle oxå vilja besöka OM-butiken i Köpenhamn nu när det är rea där, för det är det väl? Håller med dig om att blusen du provade hade konstig passform. Texten borde hamna under bysten för att vara som finast tycker jag :) Spännande att se exakt vad du fick med dig hem :) Ha en fortsatt mysig dag! Kram Linsan

Anonym sa...

Hej har köpt den blusen i stl 1 och på mig sitter den perfekt ,beror kanske på hur kropps formen är, alla är ju olika.Mvh Lena

Lindi Loo sa...

Åhå vilken härlig shopping!!! DEN kassen hade jag gärna haft : )
Skönt att höra att klänningen var städrock, jag hade förbokat den men ångrade mig och sedan tvekade jag om jag gjort rätt, så tack för det!

Ha en fin kväll,
Kram
Loo

Fröken Abbe sa...

Linsan: Ja, rean startade i fredags.

Lena: Självklart är alla olika och tur är väl det! Grattis till att den är bra till dig, säger jag bara! Men jag är fortfarande lite ledsen att det inte blev så bra till mig för jag hade ju bestämt mig för den innan :o(

Loo: Den är ju så fin på en del andra, men absolut inte på en rulta som mig!

Kram till er alla!