måndag 8 augusti 2011

Odd Mollys tänkvärda ord - din favorit?

Ja, jag vet inte riktigt om jag ska kalla det citat, ordspråk eller klädnamn. Jag menar de där tänkvärda formuleringarna som återfinns både i kollektionsnamn och på själva plaggen. Jag har inte så bra koll på dem men ibland tänker jag på det och funderar på betydelsen.

Vilken är din favoritformulering?

Och kan du hjälpa mig att hitta bra men ganska korta sådana formuleringar? Skulle bli tacksam för det!
Här satt det i nacken, men återfinns även på ärmar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

På ryggen på min Mononoke står det
"ready to take the consequences, hungry for the reward"
Av lite olika orsaker har orden fått en betydelse för mig.

Kram från Eva Solid

Hilde sa...

Min favorit är från Tootsie coat. "i am really so good at what i cannot do"
Kram

Helen sa...

Min favorit är
Letting the heart do the thinking och Refuse to stop daring
Står båda på min rosa blus

HOUSE of ADELA sa...

"living atop my own impressions"
och
"let yes win" jag!
Inte nog med att man bara älskar kläderna så är citaten så fina!=)

Kramar fina du!
Adela

HOUSE of ADELA sa...

haaa....det "jag" som kom med efter let yes win halkade bara in...undrar varifrån!!;D

Kramis

Anonym sa...

Hej!

hittade en ny nu på morgonen

"more-to-share-ism"

Kram från Eva solid