söndag 14 augusti 2011

En dag i Köpenhamn

Ser ni vad det här är?
Italiensk glass och sorbet.
Nä, bilden gör det verkligen inte rättvisa!

Eftersom det var så varmt inne i de danska butikerna tänkte vi svalka oss med lite glass. Vårt glasställe i Illum hade dock inte öppnat efter omflyttning/renovering. Men vi hittade detta underbara italienska utomhusfik. Glassen/sorbeten var upplagd i svulstiga virvlar och dekorerad med sin smak. Jag var bara tvungen att prova melon och persika och det svalkade verkligen! Tyvärr drog det in lite vindar och regndroppar just då, men vi satt ju skyddade under parasollet.
Kommer ni ihåg cow parade, korna som för tio år sedan ställdes ut i städer världen över? Nu är det tydligen dags för elefanterna att uppmärksammas. Man kan även deltaga i workshops och måla sin egen lilla elefant.
Den här påminde lite om filmen Moulin Rouge eftersom det klättrade människor på den och in/ut ifrån den.

Vad sägs om en bunt stora rosor för 40 kr? Och ett hortensiahav.

Det var lite hantverksmarknad. Härliga färger! 

Påminner den här broderade kjolen om något? 59 kr på Zara.

Middagen intogs på ett favorithak. Opretentiöst, trevligt och GOTT! 
Och från bordet spanade jag in skyltfönstren...
...som påminde mig lite om Sherlock Holmes.

Detta var det bästa med dagen! Här satt vi länge och njöt.


7 kommentarer:

Anne sa...

Jisses - kjolen!!!!!
Kram

Nena sa...

Oj vad jag blev Köpenhamnssugen helt plötsligt. var så länge sen!! (Och inte så lite glassugen, hmmm kanske borde besöka Lejonet och Björnen här i stan...)
Tack för alla bilder!
Kram

Linsan sa...

Oj, vad kjolen är lik.... !!! Elefanterna är helt underbara! Längtar tillbaka till Köpenhamn! Kram Linsan

Hilde sa...

Men oj vad kjolen är likt något i min garderob:0
Tack för fina bilder.
Kram

Lingonberrie sa...

Åh så härliga bilder du visar. Gissa om jag blir sugen att åka dit!

Unknown sa...

Åh vad jag vill dit när jag ser bilderna! Glassen ser ju helt fantastisk ut! Kram

saralovisa sa...

Åååååååh ett hortensiahav!!!