söndag 14 augusti 2011

Närstudie av canna cardigan

Efter att ha studerat bilder på canna cardigan var jag inte alls mycket klokare, så jag klickade hem två olika storlekar. Det var ju dumt. Nu måste jag försöka swappa eller sälja.

En var för stor, en var... ja, hur skulle den nu vara?

Googlade bilder igen och upptäckte hur olika de verkar vara. Självklart blir det ju lite olika beroende på att vi alla ser olika ut, men jag tyckte ändå det skiljde sig åt mycket.

På vissa sitter knytbanden mitt för bysten, på andra under och på en del vid bystens övre del.
Några kan knyta sin canna väldigt tight utan att det drar det minsta i tyget, medan andra har ganska mycket band och ändå syns en dragning i tyget. Kan man knyta tight utan dragning kan man ju inte heller dra åt lite extra om man skulle vilja det.

När det gäller tygkanterna nertill framtill på vecken ligger det jämt längs övriga koftans nederkant hos vissa, medan de veckade kanterna hos andra hänger ner.
             
 

Den rosa har en jämn nederkant medan den gråa hänger ner lite i "sjalkanterna".
(Det syns inte jättemycket här, men jag ville inte ta några bilder från andras bloggar.)

Hur är din canna cardigan?

4 kommentarer:

Anne sa...

Hm har inte ens tänkt på det. Du får gärna hämta bilder hos mig om du vill - finns under kategori Koftor.
Kram

Mimmi sa...

Min Canna har jag flyttat ner bandet på, annars kom knytet mitt på molly och dolly. Hur sjalkanterna hänger beror på hur sjalkragen är vikt./K

Lingonberrie sa...

Hmm, jag knyter ibland med en till två dm mellanrum om du förstår hur jag menar..och kommer knytet för högt så drar jag bara ner det för koftan är så elastisk.

Kramar

Unknown sa...

På mig hamnar nog knytet mitt på tvillingarna. Vill du sno nån bild hos mig med går det bra.....Kram!