lördag 14 augusti 2010

Traderasäljare

Jag vet att det bloggats om detta redan och att många säljare är irriterade, men det finns ju alltid två sidor. Eftersom jag vet att Tradera kryllar av kopior och Smakrådet råkat ut för en bedragare tycker jag inte man kan vara nog försiktig.
Därför frågar jag alltid om tags och kvitto finns samt ber om egna bilder ifall annonsen bara har produktbild. Är detta konstigt? Själv har jag till och med kopierat mina kvitton ifall jag en dag vill sälja något och kvittot bleknat. Jag förstår att inte alla gör så, men när man kontaktar en eventuell köpare kan man väl åtminstone ha en trevlig ton?! Ja, som ni märker har jag nyligen haft att göra med någon som tydligen tog väldigt illa upp.

3 kommentarer:

Viola sa...

Ja, jag har också träffat på en som tog illa upp.
Men jag har köpt en kopia också på Tradera. jag hade ju ingen aning om att det ens fanns kopior då.
Men nu står jag med en värdelös blus i ganska dålig kvalitet.

Så jag frågar vidare om det inte står något om tags&kvitto i beskrivningen på tradera.

Trevlig ton måste man ju ändå ha på tradera både som säljare och köpare. Men det finns mycket konstigt folk där ..... ;)

Kram från Viola

Jeanette sa...

Trampade kanske på en öm tå.... men visst finns det mycket konstigt folk på tradera.

Kram

Unknown sa...

Jag håller med dig! Självklart ska man vara trevlig mot folk som undrar. Jag blir dock förbannad över att folk ska behöva ställa dom frågorna och att jag som säljare ska behöva svara. Fanns det inga kopior skulle ingen behöva fundera! Jag har varit skitdålig på att spara kvittona, måste börja....Kram