onsdag 4 augusti 2010

Fröken Abbe har besökt Freeport

Som jag längtat efter att besöka Odd Molly-butiken på Freeport! Vi hade en Göteborgsvisit inplanerad och naturligtvis såg vi till att göra ett stopp på Freeport. Första gången jag var där var också vid en liten minisemester till Göteborg. Då var jag ganska rastlös och uppgiven, för jag hade fått veta att de fått in väldigt mycket fint, bland annat Grandmas coat. Då kändes det hopplöst att veta att man skulle dit först en vecka senare då allt säkert skulle vara slut. Och mycket riktigt blev jag väldigt besviken vid det första besöket. Det fanns endast små storlekar och mest en massa kläder i starka färger och mycket mönster. Inget för mig!

Denna gång var det lite annorlunda. Efter tips hos Katinka att det skulle finnas mycket inne nu, fick jag försöka hålla mig lite innan jag ringde butiken för att höra om de kunde lägga undan. Egentligen lägger de bara en dag, men då de hade flera av mitt eftersökta plagg och tjejen i butiken hörde att jag bodde långt därifrån, gick det bra att lägga undan i tre dagar. Jag visste alltså säkert att något fint skulle vänta på mig!

Det blev en välfylld påse och en påse med en present.

Butiken var välfylld och det fanns några plagg kvar i min storlek, men inte i så många olika modeller. Det som fanns på 60% var bara de mindre storlekarna, annars hade jag genast slagit till på en klänning. Efter att ha plockat på mig en hel hög och varit och provat slog beslutsångesten till. Vad ska jag välja?! Var tvungen att ringa efter smakråd, ta en vända till i provrummet...och ytterligare en innan jag nästan kunde bestämma mig. Det blev tre plagg och en födelsedagspresent.

Ser ni vad det är som följde med hem?

2 kommentarer:

Mollymera sa...

Hejsan!! Vad kan du ha i dina kassar? Känner igen tyget, är den bara grå eller är den tvåfärgad?
Kul att du hittade till min nya blogg!

Kram Kram

Unknown sa...

Hej och tack för gratulationerna och sparken! Roligt att du börjat blogga. Jag lägger till dig med en gång. Kram!