söndag 29 augusti 2010

En dag i Köpenhamn

Sist jag var i Köpenhamn köpte jag en mörkrosa Grandmas och jag tvekade länge i butiken, om det var rätt färg. Jag slog till, men den har fått ligga kvar i påsen och jag grämde mig lite att det inte var helt rätt. Igår blev det premiär när det var dags för Köpenhamn igen, och jag trivdes bra i den!


Vi började på Louisiana för att se Warhol after Munch. Efter en lång tid inne i muséet var det skönt att komma ut i den vackra parken.
Vad är det som skymtar i bakgrunden? Några gissningar?

När vi kom fram till Köpenhamn var det mycket på gång. Det första vi såg var en poliseskorterad demonstration: "Kasta ut rasisterna från Köpenhamn."


Men jag hade mitt mål klart: att ta mig till Odd Molly-butiken och hinna prova innan de stängde. Detta skulle jag försöka lyckas med trots massor av folk ute och ändå låta Smakrådet gå i några affärer på vägen dit. Hade jag däremot varit själv hade jag tagit mig fram likt en gasell med andan i halsen (nåja...).

Tyvärr fanns det inga wigwam eller vinterjackor framme. Jackorna skymtade jag på lagret, men jag hade ju begränsad tid. Hade sett fram emot att äntligen kunna prova en fonda.

Satt väl okej, tyckte inte den kändes liten, som jag hört att en del tycker. Jag gillade den, men det blev ingen förälskelse. Kanske lite längre fram...



Någon mer än jag som inte är störtförtjust i provrummen hos Odd Molly? Det är liiite för mycket guld, så det blir nästan svårt att se plagget.




Passade också på att prova 327:an. En sådan underbar färg! Men passform? Har ni er vanliga storlek i den?




Det var naturligtvis väldigt utgallrat på rean. Fingrade på en Up-to-me-ism, men var tveksam, och Smakrådet gillade den inte. Dumt att jag inte provade den, den är ju så fin på alla andra!


 
 
 
 

Tydligen var det något basketevent på Rådhusplatsen, så på väg hem stannade vi för att se finalen och sedan en slam dunk tävling. Av finalen såg jag inte så mycket, så är det när man är kort...
 
 
Istället spanade jag uppåt skyn och började fundera. Vad är det egentligen för djur där uppe på Rådhuset? Isbjörnar? Tapirer? Trots zoom lyckas jag inte se vad det är. Tänk vad man lägger märke till nya saker när man blir trött på att stirra in i andras ryggar ;)
 
 
 
 
Det var i stort sett omöjligt att fota dunk-tävlingen. Vad snabba de var! Jag vet inte hur många foton jag tog, utan att lyckas få med något annat än en tom korg. Här snurrades det, hoppades över flera människor på rad och även en cykel! Och här är vinnaren:

Efter en lång dag på vift, med underbart väder, begav vi oss nöjda hemåt. Och detta bar jag på:

6 kommentarer:

Mollymera sa...

Vilken dag du har haft :o) Jag håller med om provrummen, de blir lite mörka och en instängd känsla. På 327an har jag min vanliga storlek, lite fladdrig är den, boobsen skulle inte få plats om jag tog en 3a. Jag provade en blå Up-to-me-ism klänning när jag var där sist, helt underbar, så den finns på listan, fall jag dyker på den på ett bra pris.
Kramis

Unknown sa...

Ohh du är så fin i din Grandmas!! Tror jag tvekar för min då den är lite för tight runt ärmen. Alltså den är inte fö rliten, men kan inte ha något "byllisgt" under och det begränsar.. Ohhh vad avis jag är på att du varit i Köpenhamn! jag ÄLSKAR Köpenhamn och det var evigheter sedan jag var där. Kram

Viola sa...

Händelserik dag!

Men man blir ju nyfiken på vad du hittade i för Molly - du har ju en Odd Molly påse ;)

Kram från Viola

Anette sa...

Härliga bilder :-) Köpenhamn är en härlig stad och du är jättefin i din grandmas :-)
Visst är jag duktig som klarar att gå ut utan påse på freeport ;-)
Ha en fin start på veckan!
Kram!
/Peggy

Fengxumamma sa...

Oh lyllos som kom till butiken! Vi var i Köpenhamn för 2 veckor sedan men det fanns inte att vi skulle hinna shoppa något men man kunde väl ialla fall få tittat...

Tjejen som slutar med Green House bor i Bjärred numera. Hon har sålt i ca 10 år men vill hinna med sin familj mm
Kram

Johanssonskan sa...

Låter som en toppendag =)

327:an är ljuvlig... MEN... det är liksom vidden nertill samt sömen som är under bröst... Hm...
I övrigt underbar ! Sömen kan jag nog leva med ;-) men för min egen del blir det en insyning på sidorna så den inte är så fladdrig ;-)men har man bara en kofta utanpå så sitter den snyggt tycker jag. Då försvinner ju detdär fladdret ;-)
Jag kör min vanliga storlek 3 i denna, annars får jag liksom inte plats =)
Å din rosa Grandmas är otroligt snygg. Men denna finingen är bara snygg på andra, jag ser inte klok ut i den...

/ Åsa ♥