tisdag 10 augusti 2010

Fröken Abbe i Toffelfabriken

Idag, sista semesterdagen, är det strålande solsken och vi bestämde oss för att åka iväg och luncha.


Det har bloggats en del om Ester Elenoras one size, men jag älskar kläderna! Har denna klänning även i vitt, en underbar tunika med pärlor och sjalen i brunrosa, samt en sjal på väg. Idag blev det denna kombination.

Det blev invigning av mina nya tofflor. Har varit lite tveksam (minnen från barndomen någon?), men tyckt det varit fint på andra. När jag snubblade över dessa andrasorterings för en struntsumma slog jag till. Jag tror jag gillar dem.

På väg hem tog vi en runda i sko- och toffelaffären. Bara på skoj skulle jag prova klassiska tofflor i starka färger...

                                      
                                          ...men det kanske inte var så
                                          dumt ändå? Eller håller jag på
                                          att bli helt galen?





Men de här slog jag till på! En billigare variant på de beryktade.










Hemma igen hittade jag några fina smultron i min lilla planta. Inte riktigt klara, men om någon dag så...

                      En bra sista dag alltså. Nu ska det förberedas inför morgondagen.

5 kommentarer:

Viola sa...

Klänningen från Ester Eleonora är jättefin o snyggt matchat med sjalen o skorna.

Jag tillhör de som gillar trätofflor i starka färger. De gör mig glad :)

kram från Viola

Unknown sa...

Superfin klänning och diggade tofflorna skarpt! Kram

HOUSE of ADELA sa...

Jättefin klänning och trätofflor är så snyyyggt!=)

Kram
Adela

Fröken Abbe sa...

Tack söta nu! Ja, kanske ska kolla lite mer på de cerisa. De kostade ju under 200!

Jeanette sa...

Jättefint - hela kombon. :)

Hittade hit via Josanne. Har lagt till dig bland mina favvisar, hoppas det är OK.

Kram