måndag 30 augusti 2010

I min påse

Tyvärr hann jag inte prova allt jag velat i Odd Molly-butiken när vi var i Köpenhamn. Det fanns i och för sig inte så mycket intressant i affären heller, hälften var väl reaplagg. Så det är inga spännande saker jag har att visa upp. När jag först kom in i butiken fick jag en komplimang för min tunika och en fråga om det var Odd Molly. Så glad jag blev! Fastän det hann bli några minuter efter stängningstid tog tjejen i butiken sig tid att packa in i små påsar.
Halva nöjet är en fin packning.





Köpte det här röda sidenlinnet, men nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med det (var väl rean som spökade). Det är ju ganska urringat, så det täcker ju inte under en urringad tunika. Hur gör ni med det?









Köpte även en likadan underkjol som jag redan har. Eftersom det var 70% rea tänkte jag att det kan vara bra med två om en blir kass i tvätten. Dessutom tog jag en annan storlek denna gång.






På Noa Noa hittade jag en klänning i en underbar rosa färg. Är bara lite rädd att längden ger tantvarning på mig... Kanske ska kombineras med stövlar och ex jeansjacka (om man nu haft någon!)? Får väl se om den får stanna.

Hittade även en grå väska från Friis &Company, som jag först fick syn på i Helsingör för tre månader sedan. Perfekt storlek och lagom pris, så jag kan variera lite.

8 kommentarer:

Jeanette sa...

Härliga fynd alltihopa! :)

Mollymera sa...

Var det 70% rea, oj oj, fina fynd!!

Fröken Abbe sa...

Ja, det var rejäl rea på alla kläder jag köpte ;)

Johanssonskan sa...

Vitt åtsittande linne under. ( eller någon annan matchande färg, tex något som passar med nederdelen. )
Två likadana plagg ? Hihi Låter som Johanssonskan ju ;-) jag köpte två svarta Bloomers för jag tänkte att OM dom ena blir obrukbara, så har jag ett par till. Fiffig lösning på ett I lands problem ;-)

Klänningen blir nog fin med stövlar & något lite "tuffare" upptill .
♥Åsa

Lingonberrie sa...

Åhå Köpenhamn.. Mmm.. Kanske på lördag?
Vilka fina fynd du gjort! Nu blev jag så sugen att åka dit.
Kramar,

Josanne sa...

Håller med Åsa när det gäller förslag till sidenlinnet.
Jag är också en sådan som köper mer än ett om jag verkligen älskar och använder något. Chrysalis minigown har jag 2 av i tre färger. Tokigt men inget jag ångrar, för risken är att man inte vågar använda plaggen annars för att man är för rädd för att de ska bli kass.
Kram!

Unknown sa...

Ohhhh fusk fusk fusk!! Vill också ha en lite liac! Är den andra strlk 4 kan jag väll snälla få köpa den!! :D *fjäskar* hahah Kram gumman!

MollyB sa...

Hej.
Om ditt röda linne råkar vara i stl 4 och om du inte kommer att använda det så vill jag VÄLDIGT gärna köpa det av dig och betalar gärna mer än det du betalade för det... Jag har länge varit på jakt efter ett sådant rött (rouge) sidenlinne i stl 4 men inte funnit det någonstans. Jag skulle visst åkt till Köpenhamn, för det var där det fanns ;-)
Ha en fin dag!!