tisdag 24 augusti 2010

För små kläder...för stor Fröken Abbe

Fortfarande inga fondor i sikte i lokala butiken, suck! När jag ändå var där kikade jag runt lite. Har dragit fingrarna längs de rosa velourklänningarna förut, men de är ju i pyttestorlekar. Besviken över fondorna beslöt jag mig ändå för att pröva en liten tunika. Skulle jag inte ha gjort! Nej, så klart den inte passade! "Men jag kanske kan ha den som kofta? Om jag går ner lite så..." Den här verkar ju stört omöjlig att få tag på nu!

Känsliga tittare varnas!


Som ni ser stramar den över ärmarna, och knapparna vid bysten gled upp.

Har ni också försökt rättfärdiga kärleken till ett plagg som bara finns i för liten storlek? Får man köpa för små kläder? Vilka är reglerna? Det är inte sunt att bli "förälskad" i ett plagg... all förnuft försvinner. Hjälp!

Uppdaterat: Nä, nu var jag ju inte dum att jag köpte den. Den hänger kvar i butiken. Men om någon får span på en sådan i storlek 3, hoppas jag ni hojtar!

8 kommentarer:

Jeanette sa...

Oj, ja ibland har jag faktiskt gått på niten att köpa liiite för liten storlek men det är ju inte bekvämt så numera tillåter jag mig inte att falla för frestelsen.....men ack vad svårt det är. ;) :D
Kram

Mollymera sa...

Iband är det jobbigt. Man vill så gärna men det går inte. Du får hålla ögonen på Tradera ;-)
Du har mail!
Kram

Unknown sa...

hihi sötnos! Prova och svappa den då? Vill du att jag lägger upp på min blogg? Alt prova Binas swapp sida. Du skall se att det är någon som har just den i din storlek! KRAM!

Fröken Fräken sa...

Nej det är inte lätt med klädförälskelser.. vare sig de är fel storlek eller man kan egentligen aldrig hitta ett tillfälle så man kan ha dem ;-D

Så ni har +20 om natten??? Nu förtvinade min själ en smula... här är det +10 nu och jag sitter med stickade sockar på..

Johanssonskan sa...

Åh, har du shoppat den rosa på Tradera nyligen ? Då var det kanske min =) ( storlek 2 hade jag på min ) Men *tänker* Du var väl en 1:a typ ? Eller är det jag som är yr i lagårn´?
Får rota bland dina andra inlägg ;-)

Ja, i vilket fall som helst så slimmar den åt ganska bra ;-)

Prova swappa =)
♥ Åsa

Johanssonskan sa...

NU har jag läst, hittade att du var på jakt efter en såndär Wigwam... Å du skrev storlek 3 till Josanne. Å sen läste jag ditt inlägg hos mej & föll i skratt.
Ja, då är vi nog lika du å jag =)
Volanger hahaha

Kram ! /Åsa

Johanssonskan sa...

Ring Nordic safari i halmstad ! (butiken som ligger i centrum) Dom har haft en 3:a för typ två månader sedan. Den modellen du har på dej alltså, med volang i hättan & vit virkad fjäril baktill.
Goooo natt =)

Fröken Abbe sa...

Tack för tipset! Ringde nyss dit, men de hade inga alls :(