måndag 23 augusti 2010

Fröken Abbe har reafyndat

Medan andra drömmer om höstplagg fyndar jag sommarplagg. Jag läste hos Doktor Molly att  Borgeby Kids & Friends hade 70% rea, och på en av bilderna därifrån tyckte jag mig se en prairie dress. Försökte ringa butiken, men när ingen svarat på två dagar gav jag upp.

Åkte dit på vinst och förlust och fann en urmysig butik. Det var knappt något kvar från Odd Molly på rean, men så fick jag syn på den! Där hängde den - och dessutom i min storlek! Jag kunde knappt hålla mig tills jag tagit mig förbi andra kunder och kunde plocka den. Fann också en svart kortärmad, men efter en tur till provrummet fick den hänga kvar.

     
 Fin passform baktill, tycker jag.


Perfekt längd! Ser längre ut på första bilden pga fotovinkeln.

Hittade också en underbar underklänning. Tyvärr två storlekar för liten, men jag testade i alla fall eftersom det främst var längden och volangerna jag var ute efter. Visst satt den som ett korvskinn, men den var så stretchig att den ändå var skön att ha på. Och med precis rätt längd så att de söta volangerna kan kika fram under en längre tunika, var det bara att slå till!

Höst? Inte riktigt än, va?

9 kommentarer:

Mollymera sa...

Vilken bra reaspanare du är!! Jättefin klänning, och 70% rabatt, kommer bli jättebra nästa sommmar. Man får passa på att använd sommarkläderna nu, fast nu är jag rätt sugen på höstkläder.
Kram

Jeanette sa...

Grattis till dina rea fynd! Jättesnygga!
Kram

Dr Molly sa...

Grattis! Jag kan säga att jag har hållt båda i min hand och varit sååå sugen! Kul att du fick dom istället! KRAM

Anette sa...

Tack för din fina kommentar :-) det värmer! Vilken tur du hade! klänningen är underbar och den sitter som en "smäck" på dig :-)
Kram!
/Peggy

Viola sa...

Det är en underbar klänning och vilket fynd!! Du ser jättefin ut i den.

Om du är sugen på en wigwam så kommer det hela tiden ut sådana på Tradera, fatiskt tycker jag de flesta är helt nya :) Eller så kommer du att snubbla på en bara sådär när du minst anar det :)

Kram från Viola

Lingonberrie sa...

Jättevacker klänning, grattis till ett bra fynd. Jag har varit där i butiken och provat just den fina, men sen köpte jag den i blått i stället. Visst är butiken mysig?

Johanssonskan sa...

Borgeby är HELT outstanding ! Men som du skrev... bara pyttestorlekar kvar... Tur att du är en pytte ;-) Klänniingen är supersnygg !
kram Åsa

HOUSE of ADELA sa...

Ha ha ...skrattar än åt din boktipssång inne hos mig!=) Superfint fynd du har gjort! Grattis=) Vilken underbar strand! Dit vill jag...;)

Kram
Adela

Unknown sa...

Ohh supersnygg på dig och grattis till fyndet! Köpte en själv av dem och jag är ÖVERLYCKLIG för den. Den är verkligen ljuvlig. Nu måste jag bara gå ner ett par kg så kommer den sitta som en smäck! ;) Kram på dig underbaring!