onsdag 25 augusti 2010

Fröken Abbe provar

Provade lite kläder på skoj igår. Hittade något som påminde lite om en X-stitch (vet inte, har aldrig sett en IRL), nämligen Utena t88. Inget jag tänkt mig, men när jag fått på dem blev jag ändå lite överraskad av det härligt tjocka tyget. Kändes lite lyxig, tyckte jag. Tyvärr var ju färgerna inte alls lockande för mig.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
Utena t88 white

Gillade den, men tyvärr spretade den ut netill i kanterna vid sidorna.

Vintage grey, fin, mjuk färg.

5 kommentarer:

♥ Bina ♥ sa...

Åh jag kikade på den där - klämde dock inte i min kropp i den.. jätteroligt att de tagit med det broderade tyget i en ny variant. Söt i färgen .. men rosetten bak kunde kvittat.. den kändes..hmm handgjord.

Viola sa...

Den är fin och jag tycker att den ser ut att sitta fint på dig. Jag tror att det är samma tyg som i X-stitcharna och i min alchemistry dress som jag har idag.
Jag gillar också det lite tjockare bomullstyget och de fina broderierna.

Kram från Viola

Jeanette sa...

Den sitter perfekt på dig! Roligt att prova runt. Jag själv provade OMs vinterjacka idag. Mycket positivt överraskad måste jag säga.
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Den ser jättefin ut på dig! Härligt med lite kraftigare tyger tycker jag med;)

Kram och ha en fin kväll=)
Adela

Johanssonskan sa...

Ser kanonsnygg ut, men just detdär spretandet nertill passar jag inte alls i.... så jag förstår hur du menar =)

Absolut ska jag visa, men inte idag... å sen jobbar jag ju hela helgen... så i början på veckan lär där komma upp bilder. Lårlånga slimmade tunikor i kraftigt tyg & frotté & spets med hätta. Perfekt till leggings & stövlar. Sådär nu har du fått en liten sneak peak på vad jag köpt.♥