onsdag 11 augusti 2010

Fröken Abbe och höstkollektionen

Nu är ju många igång och spanar och köper kläder ur höst- och vinterkollektionerna. Jag försöker dock hålla alla påminnelser om hösten långt ifrån mig. Höst - och vinterfärgerna är helt enkelt inte alls mina färger! Dessutom är det ju inte så länge sedan jag köpte mitt första OM-plagg, så jag är fortfarande fast i vår- och sommarkollektionen och dess ljuva färger.

Idag var jag inom en Molly-butik för att spana på rean. Där fanns mycket fint, men inte mycket i min storlek.



Det fanns en ljuvlig Undress C, men även på 50% tyckte jag priset var lite saftigt med tanke på att den har lite begränsad användningsperiod. Men kanske skulle se om den finns kvar och prova i morgon? Rosa och volanger - det här gillar jag!








Povade Damsel T88, men tyckte den var lite slapp i det svarta bandet vid halsen, det ville inte lägga sig. Jämför med en produktbild och se skillnaden på var skärningen hamnar...
Tyvärr har vecken lagt sig väldigt osmickrande vid magen...
Vill så gärna prova fondorna, men de syntes inte till.

 
Den här lilla karamellen fick följa med hem. Tyvärr saknades tagsen, så jag vet inte namnet eller säsong. Kan ni hjälpa mig?

3 kommentarer:

anoukh sa...

Å, Undress var jag helt tokig efter när den kom, men jag hittade den aldrig någonstans så den föll i glömska. Den är så snygg, iaf på bilderna, har aldrig sett den irl.

Ser ut som en Spoiler längst ner på provdockan. Nu har jag inte varit med i mer än ett år när det gäller Odd Molly, men jag köpte alla mina Spoilers förra hösten. Då fanns de i puder, rosa, blått, brunt och lila (jag kör på svenska, jag :-)). Vet att Spoiler kommit ut tidigare, men vet inte vilken kollektion dock. Ha en bra dag! :-)

Unknown sa...

Hej gumman
Ohhh så fin spoiler som fick följa med!!! Är det en 4a och du någon gång får för dig att sälja så vill jag ha!! Fast du är väll betydligt mindre än mig så chansen är liten.. Men om.. ;) (Det är en 749 spoiler underdess , vet ej från vilken kollektion tyvärr)

Fröken Abbe sa...

Jag är nog betydligt kortare än du, men... har gott om egna volanger ;) så denna gång blev det faktiskt en fyra. Tyckte den kändes liten.