fredag 6 augusti 2010

Fröken Abbes Freeportfynd


Bättre sent än aldrig...? Här är vad som fanns i mina påsar från Odd Molly-outleten.
Det var Palette wrap purple som väntade på mig. Den vackra Livealot blouse med sina fina broderier fick följa med hem just på grund av broderierna. Gillar man inte dem kan man ju få tag i blusen mycket billigare på rea just nu.


Visst var det en tvåfärgad klänning som syntes i påsen! Kan den heta big  dipper dress grey? Någon som har produktbild? Provade den bara för att det var min storlek, inte alls mina färger. Men jag gillade verkligen hur modellen satt på, även om jag tvekade länge både på grund av priset och städtantsvarning. Men modellen vann alltså.






Vacker övergång mellan det gråa och det blåa. Klänningen har en fin textur och tyngd i sig. På Freeport fanns också en annan variant med spets nertill. Den var mycket finare, men det var ett kollektionsprov, så det var ju liten storlek på den.





Och så blev det ju en present. Jag velade mellan lila eller svart eftersom jag redan tagit Palette wrapen i lila, så då bestämde sig Smakrådet för att den lila fick bli födelsedagspresenten. Det var den han gillade bäst och så slapp jag vela (och möjligtvis var det så att han var trött på att jag varit i butiken i över en timme...).

                                                     
                                                                                         Palette Tunic Pearl


Inga kommentarer: