måndag 9 augusti 2010

Odd Molly i Köpenhamn


Inspirerad av fina Christina och hennes inlägg om Odd Molly-butiken i Köpenhamn bestämde vi oss för att ta en tur dit idag. När vi väl kom fram var det knappt något folk i butiken, och på galgarna hängde det en del, men tyvärr inget av det jag hoppats på: en vit eller grå wigwam samt en Lovely knit. Lovely knit fanns i någon slags beige färg, alltså inget för mig och den lila jag så gärna ville ha var för stor. Tydligen hade det mesta gått under fredagen och lördagen. Skulle ju inte köpa något annat än det jag bestämt, men hur lätt var det när man väl stod där? Men jag tvekade lääänge på den mörkrosa Grandmas coaten, innan jag till slut slog till.









Här ligger mina plagg i väntan på sin fina påse. Och nej, allt på disken var inte till mig (tyvärr!). Till mig blev det tre plagg, bland annat ett par fina vitaktiga strumpor. Jag som tidigare sagt att jag minsann aldrig skulle lägga så mycket pengar på ett par strumpor bara för att de var Odd Molly! Där ser man...
Höstens kollektion syntes inte till. Synd eftersom jag sett fram emot att testa fondorna in real life. De skulle skylta om i butiken under eftermiddagen till höstkläderna, men vi hade varken tid eller ork att gå tillbaka. Jag var speciellt nyfiken på färgen cabaret, så en av de trevliga tjejerna i butiken hittade en mjukisdress (ännu nerpackad på lagret) så att jag i alla fall fick se färgen. Hmm... Tyckte inte att den riktigt stämde med bilderna jag sett hos andra bloggare. Den var mer vinröd än jag väntat mig.

Dessa söta (!) cupcakes såg knappt verkliga ut. Vi var många som bara var tvungna att titta på dem! Istället satsade vi på att dela en ljuvlig glassupplevelse: chokladglass med chokladsås, chokladbitar och stora härliga bitar brownie i en färsk våffla doppad i choklad ock kokos. Är det semester så är det ;)


5 kommentarer:

Fröken Abbe sa...

Fattar inte riktigt varför klockan på blogginlägget visar 14.40 när den i verkligheten är 23:38...

Mollymera sa...

Hej gumman! Man ställer in tiden slälv på blogspot, kommer inte ihåg var, men in och leta så hittar du ;-)
Härlig dag i Köpenhamn du verkat haft, Odd Mollybutiken var grym! Fina fynd!

kram kram

Fröken Abbe sa...

Christina: Du vet, teknisk analfabet var det... Nu har jag försökt ställa in rätt tid, så hoppas det funkar:) Tack för hjälpen!

♥ Bina ♥ sa...

Hej!

Jag kan inte riktigt svara på din fråga, allt beror på intresse. Det kommer komma mer information och anmälningar inom kort.

//Bina

anoukh sa...

Hej fröken Abbe - kul att hitta en (för mig) ny blogg! Den lägger jag till i min länklista pådirekten :-)