fredag 6 augusti 2010

Fröken Abbes shopping i Göteborg

Jo, jag hade förberett mig väl inför Göteborgsturen. Letat butiker som säljer Odd Molly och kollat upp var de låg. Har man begränsat med tid gäller det att vara effektiv! Men det är farligt med rea! Plötsligt är det okej att köpa något man inte alls tänkt sig, bara för att "den är på rea", "den var ju faktiskt fin", "det gäller att slå till när man hittar ett sånt här fynd" och "det är ju faktiskt billigare än det var på Tradera". Ska ju tillägga att jag lider av grav beslutsångest, så särskilt överilat kanske det inte blev...

3 kommentarer:

Viola sa...

Hihi, ser fram emot att få se dina fynd :)

Åhh kan inte du göra ett inlägg om vilka affärer som finns så blir det lättare att shoppa i GBG.
Jag bor inte i Göteborg, men känner till stan rätt väl och har inte så långt dit.

Om du bara hade lust att lista butikerna så hade jag kunnat få tag på adresserna och kommit på en bra och shoppingeffektiv runda :D

Kramar från Viola

Fröken Abbe sa...

Det där var ju för roligt! Jag bor i Skåne och har egentligen ingen koll alls på Göteborg, men eftersom jag skulle dit på en liten visit och hade begränsat med tid (4 timmar och en del affärer öppnade inte förrän 11) gjorde jag lite research, och markerade butikerna på kartan. Men eftersom jag inte brukar besöka affärerna och inte är igenkänd kan det ju vara en idé att skriva om det från den synvinkeln.

Kul också när jag kollade din profil och insåg att jag alldeles nyss skrivit ett inlägg till dig utan att veta att du varit här:) Kram

Viola sa...

Det hade varit en kanonbra inlägg om du ville lägga in kartan här. Den kanske går att scanna?

Alltså, inte meningen alls att pressa dig, men det hade varit så himla bra att få veta vilka affärer i GBG som säljer OM. Jag har varit i två -Milk&Honey och Charlotte, men sen vet jag inte vilka fler som finns.

Kram från Viola