måndag 31 oktober 2011

Att locka fram något som inte finns

Det visade sig vara flera av oss som undrade var midjorna tagit vägen, när Lingon skrev om det för några dagar sedan. Att sätta handen i midjan när man posar kan ju upplevas lite jobbigt när där inte finns någon.

När jag häromdagen var in i en butik tvekade jag flera gånger, Men så tänkte jag att vad tusan, jag kan ju alltid prova! Så med mig in i provrummet fick jag något som skulle forma till lite. Nä, ni ser kanske ingen skillnad eftersom jag inte brukar visa upp mig i åtsittande toppar. Och inte heller blev det superstor skillnad. Men slätare sidor blev det! En liten aning midja kunde skönjas. Alltså finns det hopp om att den kan komma tillbaka en dag!

Korsettkjolen var väldigt söt baktill där det släta tyget gick ner lite v-format för att avslutas med en spetsrosett. Hade kjolen bara varit lite längre hade jag kanske slagit till. Men nu var den absolut för kort!
Handen i sidan kändes lättare när det faktiskt fanns en plats att placera den på.

6 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Du har ju midja! :-D Så fint.
Jag letar fortfarande...

kramar!

Unna dig alltid sa...

Jag gillar midja, känns betydligt mer kvinnligt så och liksom något att luta sig på. Tidigare hade jag ingen midja men efter X antal minus på vågen så hips vips kom den tillbaka. Jag blev glad :-)

Du har definitivt midja och borde visa den!

KRAM

HOUSE of ADELA sa...

Du har ju verkligen fin midja vännen och kjolen ser jättesöt ut! Har också svårt för när det är för kort ibland;)

Kramar
Adela

Gamla mamman sa...

Du har ju verkligen midja - väldigt fin figur :-)

Kram!

Hilde sa...

Det finns en fin midja där:)
Kram

Fröken Abbe sa...

Usch, nu blir jag riktigt generad!
Ni såg att jag skrev att det var en korsettkjol, va?
Kram till er alla!