måndag 24 oktober 2011

Pigtail long mitt - eller de dyra vantarna

Alltså, ibland bara måste jag prova något fastän jag absolut inte kommer köpa det.
Gör ni också så?

När jag hittade pigtail long mitt var jag bara tvungen att prova dem! För min del är de alldeles för dyra - vantar vill jag inte behöva vara så rädd om. Dessutom tyckte jag inte att de var särskilt sköna. På sina håll lite glesa och jag kan ju bara föreställa mig de isande vindarna ta sig in där. Brrr!

Mycket söta är de dock!
Och praktiska med sin ficka där man kan ta ut fingrarna om man till exempel ska knyta hockeysnören, krafsa i plånboken eller annat.

En söt liten mollydollar hänger vid rosetten.

De är långa - och svåra att knyta på sig själv så de stannar uppe.

Här kunde man ekipera sig fullständigt inför vintern i både winter white, sienna och mid grey mel.
Som vanligt mycket estetiskt framlagt!

3 kommentarer:

Gamla mamman sa...

Jodå, här provas både det ena och andra :-) Håller med dig, vackra men för dyra. Jag virkar själv istället (fast det blir inte riktigt lika fint...)

Kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Verkligen söta. Men som du säger...vantar är liksom inget man kan gå omkring och vara överdrivet rädd om. Det blir smutsiga och slitna hur man än gör. :-)

Hoppas du har haft en fin start på veckan!

Unknown sa...

Jag har också klämt lite på dom. Fina men inte för 1200 spänn......Kram!