söndag 30 oktober 2011

Så har det hänt även mig!

Wohoo! Fick tag i Koftan till rimligt pris. Drog lite på betalningen (fy på mig!) och när jag skulle fixa det beslöt jag mig att kolla upp säjlaren.

Okej att jag inte hittade namnet eller telefonnumret, det är ju inte så ovanligt. Desto konstigare var det att adressen inte heller hittades. Så jag skrev ett mail till säljaren och hoppades på någon slags förklaring, kanske skrivit fel husnummer.

Några dagar gick och så ramlade ett mail från Tradera in. Säljarens alla auktioner var nerstängda och buden borttagna. Jag rekommenderades att inte genomföra affären. Fan - jag som så gärna ville ha koftan!

Men så tänkte jag på det här: de flesta på Tradera verkar vilja ha betalt inom tre dagar, så även denna gång. Hade jag inte dröjt med betalningen hade jag betalat in och alldeles för sent, efter att ha fått Traderamailet, upptäckt att jag blivit helblåst.

Vilken tur att jag drog på betalningen den här gången!

Banner: Länk till test
Bra sida för unga konsumenter

1 kommentar:

Mollymera sa...

Vad tråkigt med koftan. Lite jobbigt när man gått och väntat plagget, så dyker den upp i rätt storlek och färg och så blir det såhär. Vilken tur att du drog lite på betalningen.
Kraaam