söndag 9 oktober 2011

Liten höstprovning av Odd Molly

När jag är i en storstad måste jag ju passa på att prova sådant som inte finns i de lokala småbutikerna. Tyvärr hittade jag ingen wool mix för den hade jag gärna velat prova!

Tanning knit long cardigan Mid Grey Mel (ca 2500 kr)

Den här överraskade mig! Påminner om marknadskoftor från 90-talet, men ändå drogs jag till den. Provar en storlek för liten och trodde inte ens jag skulle kunna stänga den. Undrar hur den sitter i min normala storlek?
Och varför envisas Åhléns med att sätta larmen på höfterna på båda sidor?
Inte alls min färg, men jag ville så gärna prova modellen.
Ingen överraskning att det var dessa nyanser som provades!
Bakers cross tunic lite rose
Tja...

augar tunic dark pink (ca 700 kr)
Trevlig tunika men som vanligt för urringad för mig.
Ärmarna var väldigt långa, här har jag ändå dragit upp dem lite.

Mulan 3/4 tunic (ca 1400 kr)
Så fin på galgen, men den satt inte alls bra.

En massa tyg samlades baktill.

Ariel 3/4 blouse vintage dark pink ca 1000kr
Nej tack!

4 kommentarer:

VivanDivanGoesFashion sa...

Tack för fina provningsbilder. Värt så mycket att se på en riktig människa istället för de trista produktbilderna.

Kram
/Vivvi

Unknown sa...

Tanning knit är jag dö-sugen på! Kram

Lingonberrie sa...

Kul att titta! Jag gillar tanning knit i flera färger...gulp..

kramar!

Unknown sa...

Hej gulliga Fröken Abbe!

Äntligen kan jag kommentera igen. =)

Ska bara säga att det var jättekul att träffa dig i Gbg.

Jättefina provbilder, tyckte det var mycket som inte fanns när vi provade i Gbg som jag hade velat prova. Men det var nog bra för plånboken i stället. *hihi*

Ha de nu riktigt mysigt, själv ska jag tillbaka till fåtöljen och vika tvätt igen.

Kraaaaaaaaaam