onsdag 1 september 2010

Skrattretande

Äntligen hade den lokala butiken fått in lite (med betoning på lite) höstkläder. Nä, det är inte så att jag vill ha höst, absolut inte. Men att prova kläderna är ju en annan sak ;) ! Som vanligt visste de inte om/när det kom in mer (fortfarande inga fondor!).

Fick syn på den fina Continental Knit Dress, men färgen var gräslig! Frågade efter vit, men i butiken försökte man förklara att vita kläder brukar det inte komma till höst och vinter, bara herrskjortor i vitt. Joo, försökte jag, den ska komma i naturvitt. Nä, det trodde de ju inte, men var inte säkra. Men det är jag! Ska man skratta eller gråta? Okej, att man inte har helt koll, men... De är i alla fall alltid trevliga! Nu är ju inte murriga färger nåt för mig, men jag tror nog ändå att den vita skulle gå bättre än den gröna.

Skärpet knutit både fram och bak (försök bortse från den prickiga blusen, ingen hit att prova kläder i). Bortsett från färgen trivdes jag mycket bra i modellen!

Lovely Knit i ullvarianten kändes lite "stel" och småsticksig.


Wigwam är ju en favoritmodell, och här i underbar färg, men jag tyckte broderierna var lite väl tilltagna. Dessutom blev jag inte stormförtjust i mosaikbitarna, om jag får vara petig. Men underbar är den!

10 kommentarer:

Mollymera sa...

Tänk att de jobbar i en butik som säljer Odd Molly, så har de inte koll på vad som kommer, knepigt. Det hände mig nyss med, men tjejen plockade fram pärmen som vi kikade i och jag fick ett bra svar.
Den stickade klänningen är superfin, jag vill gärna ha den ljusa modellen! Men priset gillar jag INTE. Provade du 3an på den stickade klänningen? Tycker du man ska gå ner i storlek på den?
Tack för visningen

Kraaam

Odd Oldies and New Mollys sa...

Jag älskar murriga färger i plagg till höst och vinter, så den färgställningen tilltalar mig. Men precis som Christina skriver så tilltalar priset inte alls lika mycket.

Wigwamen är underbar på dig!

Fröken Abbe sa...

Ja, jag provade min vanliga trea. Jag skulle inte gå ner i storlek! Nu vet jag inte om dessa skiljer sig inom modellen. När jag var i Köpenhamn fanns bara 2:or i Grandmas och första var på tok för liten, den andra satt bra. De var det STOR skillnad på. Håller med om priset, det får bli en drömklänning!

Unknown sa...

:D ja det är inte alla som har koll. Ganska roligt när de försöker övertala någon av "oss" om något som inte stämmer :D Så fin du var i Wigwamen! habba habba!!! Kram

Fengxumamma sa...

Fin som snus i Wigwamen!

Blir att invänta rea:)

kram

Josanne sa...

haha... jag har varit med om exakt samma i min lokala Mollybutik... de påstår något som jag vet är fel... ganska komisk situation det blir :o)
Här kommer min recension av din provning, trots att du inte har bett om någon ;o) men jag fick liksom lust att säga helt ärligt vad jag tycker, vilket är:
Klänningen = nej!
Koftan = nja...
Wigwamen = yes absolut, sitter helt klockrent på dig ju!
KRAM!

Lillis goes Odd sa...

Håller med att Wigwamen sitter så fint på dig. Personligen gillar jag den gröna färgen och skulle lätt kunna tänka mig den. Har dock inte sett klänningen IRL.
Tack för provningen :-)

Charlotte sa...

Så fina bilder, koftan är underbar..
Wigwamen sitter superfint på dig.
Den stickade klänningen är också så fin..
Men bliir den inte himla varm?
Tyvärr så dyr... :-(
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Du är jättefin i wigwamen, men även den grå klänningen är snygg! Men jag tror på wigwam...go for it girl=)
Du...jag känner igen det där från vår OM butik med...inte världskoll precis;)

Kram
Adela

Anette sa...

Tack för din omtanke idag är det lite bättre, har funderar en hel del i natt och kan nog se lite annorlunda på saker och ting idag.
Jag gillar LK men föredrar de i bomull men vill ha en i military så jag vet inte riktigt hur jag ska göra :-) wigwam är underbar, och sitter så fint på dig!
Kram!
/Peggy