torsdag 23 september 2010

Sämsta traderaren någonsin?

- Jag heter Fröken Abbe och är traderoist/traderalist/traderaist (vad säger man?).
- Hej Fröken Abbe! Hur ofta missbrukar du?
- Varje dag, flera gånger på en kväll.
- Hur känns det?
- Som ett tvång. Tänk om jag missar något!


Ja, det borde kanske finnas möten för sådana som jag? Jag vill ha koll! Jag har inte köpt särskilt mycket på Tradera, men när jag gjort det är jag helt övertygad om att det är en kopia. Fastän det egentligen inte finns något som pekar på det och kvitto kan finnas. Jag är så misstänksam. Varför fortsätter jag då? Det har ju blivit ett missbruk. Jag kollar vad som finns, lägger i minneslistan - inte för att köpa, utan för att det är intressant att kolla vad vissa saker går för. Ett sjukt beteende? Men kanske är det okej eftersom jag så sällan köper något?

8 kommentarer:

Viola sa...

Vi kan bilda klubb. Fast jag är periodare. Och jag både köper ibland och säljer ibland.
Ibland struntar jag i det, ibland är min minneslista fylld med sida upp och sida ner.

Men helt friska är vi nog inte ;)

Kram från V

Helen sa...

=) Jag har inte heller köpt mkt på Tradera, men sitter också där och glor varenda dag...

Jeanette sa...

Du är absolut inte ensam. :)

Unknown sa...

You are not alone....är det väl nån låt som heter;) Kan inte heller låta bli! Kram

Fröken Abbe sa...

Vilken kampsång, den tar vi!
Åh, skönt att höra att man inte är helt tokig... eller i alla fall inte den enda ;)

HOUSE of ADELA sa...

Ha ha...jag är likdan, men kan räkna in mig bland periodarna som Viola;D Säljer och köper en del ibland...men gör gärna som du kollar och ser vad saker går för! =)

Kram
Adela
PS Sjalen jag har är en Saint Tropez men säkert 4 år gammal...men söt och mycket användbar;)

K. sa...

Haha.... ja, så kan det vara...

Ville du köpa Everywear Dress? Jag håller nämligen på att lägga ut på Tradera nu så jag vet om den ska ut eller ej? Den är lite stor i storlek och precis likvärdig årets. Jag har båda ju så jag har kollat det. Kram

Lingonberrie sa...

Haha! Det här fick mig att skratta. Känner precis igen mig..ja det är ju lite bisarrt men man vill ju ha koll, eller hur?
Kramar!