måndag 13 september 2010

En Mollyklassiker hos Frk Abbe

I det första paketet jag hämtade ut i fredags fanns min första Lovely Knit. Och med första menar jag att jag hoppas det blir fler...

Jag har länge tittat på dessa, men varit lite osäker på storlekarna och vilken färg ska man egentligen välja? Färgerna jag fallit lite extra för har alltid visat sig vara från tidigare kollektioner och blivit i mitt tycke ganska dyra på Tradera. Men av någon anledning har jag de senaste månaderna dragits till lila (no worries - rosa finns alltid i mitt hjärta).

Så när jag hittade denna nyinkomna med ett bra köp nu-pris började pulsen rusa. Kolla upp säljaren lite, kolla vad andra lila gått för - fanns den fortfarande kvar? Ja! Andas...och tryck! Mitt första "köp nu" var  genomfört! 
                    

För att riktigt känna in den åkte den på när jag skulle hämta det andra paketet som väntade på mig.
Tänk att den äntligen var min!

11 kommentarer:

Unknown sa...

Superfin på dig! Har tre stycken men de skall tyvärr ut på Tradera snart för jag får bakse mig inte till det :( Kram

Unknown sa...

Jättefin! Älskar Lovely Knitarna, både i bomull och ull. Kram

Mollymera sa...

Visst är det lite pirrigt när man trycker på "köp nu" för första gången! Din lila LN är ljuvlig!
Kram

MollyB sa...

Åh, den färgen har jag oxå varit sugen på länge men aldrig köpt!! Den är jätte fin på dig och nu blir jag inte mindre sugen - bara mer!! Jag har den i rouge från i somras och den är oxå fantastisk. Du får prova och köpa en i ull nu till hösten, den kan man lätt använda som jacka ganska länge...
Du har en fin blogg.

Lecka sa...

Jättefin är du i koftan! Kram

Lindas stil sa...

Ja fy fasen, den kommer att bli dyr förmodligen. Men ÅH vad snygg färg du har på koftan! Jag ser inte klok ut i lovely knittarna men ni andra är ju superfina i era. Grrr.

Filippa sa...

Tror jag såg den på T....med ett mycket fint KÖPNU pris=) Strax var den borta=) Hade jag haftd en storleken och gillat just Lovely knit modellen hade jag knyckt den först, hihi!
Sålde precis en av mina , är inte riktigt kompis med modellen=)
men du ser stekhet ut i din!!
KRAM!

Anette sa...

Jättefin! jag är mest förtjust i bomulls varianten som kommer på våren...är lite känslig för ullen, gillar inte när det sticks :-)
Kram!
/Peggy

Fröken Abbe sa...

Tack snälla för alla fina kommentarer! Det värmde så, för det hade jag inte räknat med!

Sanni: Får hålla koll på T efter dina då ;)

Linda: Jag är inte riktigt vän med ullisarna, tyckte de var lite stela och jag såg (som jag förvisso är) tjock ut.

MollyB: Får kanske prova igen för det hade ju varit bra till en frusen själ som jag.

Filippa: Bloggar inte du? Du dyker ju ibland upp på så fina bilder!

Peggy: Undrar om den kommer till våren igen?

Kram till er alla!

Jeanette sa...

Grattis till ditt köp! Har en likadan och det är en så härlig färg. :)
Kram

Filippa sa...

Nix jag bloggar inte=)! Aldrig aldrig!=) Läser andras bara=)