tisdag 21 september 2010

Fröken Abbe tipsar

Inget nytt vid horisonten, det har bloggats om tidigare, men här är fyndalternativet! När koftor och andra vinterkläder kommer fram ur vacuumpåsarna är ett bra tips att använda cederträ för att hålla ovälkomna smådjur på plats. "Mot fukt, mal, mögel och andra plågor", står det på förpackningen.

Jag vet att det finns att beställa på nätet, men jag har faktiskt aldrig provat det själv. När jag hittade den här förpackningen på Netto tänkte jag att det var dags att prova, även om jag inte har några problem. Men i ett gammalt hus så... Förpackningen innehöll åtta olika figurer, sidenband att hänga upp dem i och sandpapper om de behöver "förnyas". För under 30 spänn! Och visst är fjärilarna fina? Har ni provat sånt här?

1 kommentar:

Odd Oldies and New Mollys sa...

Vilket bra tips. Bor också i gammalt hus från 20 talet och även om jag inte märkt av några odjur så kan det inte skada att hänga in några söta figurer i trä i garderoben.
Tack för tipset! Kilar inom Netto idag.
Kram Katja