lördag 4 september 2010

Fröken Abbe på vift

För att muntra upp mig själv lite tog jag en liten utflykt. Hamnade förstås på ett ställe med mollysar, och de höll precis på att hänga upp en massa härliga koftor. Jag kände att jag måste ju prova. Tyckte inte denna var lika stel som den multifärgade LK.n jag provade sist.


Som ni vet vill jag ju ha en jeansjacka att fixa till mina söta klänningar med, så jag gav mig i kast med en fyra.

Kändes bara aningens stor vid armhålorna, men i övrigt skulle jag inte kunna ha mindre om tanken är att knäppa den. Men när den var öppen, såg den lite stor ut. Hur har ni gjort? Jag vill ju ha den öppen för att visa en fin tunika, men det är ju bra att kunna knäppa den också. Eller skiter man i att knäppa en jeansjacka?


Här var en massa fina nyupphängda mollysar!

8 kommentarer:

Viola sa...

Man struntar i att knäppa en jeansjacka tycker jag. Om man behöver göra det så är det för att det är väldigt kallt och om den inte sitter perfekt då så kan man ha en stor sjal som döljer det mesta.

Kram från Viola

Josanne sa...

Jag håller helt och fullt med Viola!
Jag kan med nöd och näppe knäppa mina jeansjackor men det är inte sådär supersnyggt precis. Någon gång har jag stängt igen en knapp bara men det är allt.
Kram!

Mollymera sa...

Samma här, går knappt stänga, men med sjal/ halsduk funkar den bra.
Kramis

Lingonberrie sa...

Så mycket fint! Var var du någonstans och provade?
Kramar!

HOUSE of ADELA sa...

Å vad mycket fint! Tycker jeansjackan ser ut att sitta som en smäck!=)

Kram
Adela

Fröken Abbe sa...

Jag var i Kivik. Jag får fundera på det där med jeansjackan. Hade varit kul att även prova min vanliga storlek, men den fanns inte där.
Kramar till er alla!

Jeanette sa...

Jag kan stänga vårens jeansjacka men hade jag gjort om köpet hade jag nog provat en storlek mindre för jag tycker att den är lite stor i midjan och sitter inte så fint som jag önskat.... Härliga bilder!
Kram

Johanssonskan sa...

Jag kan knäppa min 3:a PRECIS.... men det är ingen höjdare att ha den knäppt, så jag tycker det är snyggare att ha den storlek som sitter bäst, när den är oknäppt ;-) Lite knäppt kanske ;-)
♥Kram