söndag 12 september 2010

Fröken Abbe på Mollyträff

Äntligen var det dags! Att få träffa ett gäng mollytjejer skulle bli så kul! Halvvägs mot Malmö undrade jag vad jag gett mig in på och ville vända om, ont i magen av mest medicin men också en gnutta nervositet. Smakrådet peppade mig men naturligtvis hade jag ändå tänkt bita ihop och åka hela vägen!
Tydligen hade min hjärna bestämt sig för en semester, för namn och bloggar studsade runt, men jag fick inget grepp om det. Inte ens de som har foton på sina bloggar, lyckades jag känna igen! *skäms*

Tack snälla Lingonberrie för bilden!

Vi började i den söta butiken UNICA, där vi verkligen blev väl omhändertagna. Där fanns även Bina, Mira och Tina på plats. De måste ha känt sig som superstars! Med sig därifrån hade alla en liten goodiebag med underbart innehåll. Tack snälla för detta!

En del var väldigt organiserade och hade listor och full koll, men som jag tidigare skrivit har höst- och vinterkollektionen inget must-have för mig. Alla som sett vårkollektionen däremot säger att den är helt fantastisk. Så där kanske man har något att se fram emot.


Slutstationen var Ajabaja. Där var det uppdukat rejält med godsaker.


Inte heller här blev det något från höstkollektionen, men några reasaker fick följa med hem.


Denna fantasktiskt trevliga och vackra danska fann vi på Ajabaja.

När jag nu i efterhand kollade på gruppbilden upptäckte jag att jag lyckats prata med alla utom en person. Det var verkligen inte meningen, bara ledsamt att det blev så. Men jag trodde ju inte att jag skulle lyckas byta några ord med de flesta!

Tack alla för en underbar första Mollyträff!
Stort tack och tusen rosor till Dr Molly som ordnat allt så fint!

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Hade lite svårt att lära mig alla namnen jag med. Men prata det kunde vi ändå. :) Tur att du fortsatte att åka till Malmö, jätte trevligt att träffa dig.
Kram

Dr Molly sa...

Tack själv! KRAM

Sofie sa...

Nu har jag också hittat till din blogg :-) Det var trevligt att träffa dig i går! Ser att jag lyckats komma med på bild också, lagom varm och ofräsch vid det tillfället..haha... ;)