onsdag 15 september 2010

X-stitch is in da house

Jag har ju helt missat att visat ett köp jag gjort. När vi var på Freeport i somras fanns det x-stitch där, men i en storlek för liten. Okej att dragkedjan gick upp, men brösten plattades till en aning. Inte skönt!

På Tradera fick jag syn på en x-stitch i den underbara färgen blossom - som en mustig mörkrosa färg. Tyvärr lyckades jag missa sluttiden, den gick för ett riktigt hyfsat pris.

Inne hos Bina hittade jag en tjej som sålde sin blossom, så efter lite mailande landade den hos mig. Såå fin färg!


Men passformen vet jag inte... Var tvungen att kolla in på alla bloggar hur den satt på andra, för jag tyckte tyget spretade ut framtill, och så känns det som att broderiet kommer högre upp på många andra. Mellan den jag provade på Freeport och denna känns det inte som det skiljer en storlek, snarare en och en halv. Hur upplever ni er x-stitch?

Hursomhelst får den stanna, för jag ÄLSKAR färgen, och tror den är skön att lulla runt i. Dessutom tror jag den kommer passa ganska bra ihop med min Grandmas coat i dark pink.

8 kommentarer:

Viola sa...

Jag har 3 lång X-stitchar där en är från en gammal kollektion och den är mindre och lite mjukare i tyget än mina två andra som är från vårens kollektion.
Men visst är det så att typ petar ut över magen och jag fick bara häromdagen en kommentar från en kollega om att jag såg gravid ut.

Däremot tycker jag inte att du ser gravid ut - den ser ut att sitta väldigt bra på dig och färgen är klockren till dig!! Ett riktigt Fröken Abbe-färg :)

Kram från V

Odd Oldies and New Mollys sa...

Du är jättefin i din x-stitch, förstår att du behåller den. Jag hade en från en äldre kollektion och den fick gå på Tradera för den tryckte in bysten något för mycket och jag tyckte att "brättet/bältet" med brodyren satt upp över halva bysten på mig. Didn´t look good!
Den sitter så bra på dig!

Kram Katja

Unna dig alltid sa...

X-stitch är ett av mina absoluta favorit plagg och äger därför 10 stycken. De är lite olika i modellen, mest är det längden och vidden i kjolen som varierar. X-stitch från senaste kollektionen tycker jag sitter bäst.
Den fina i blossom som du visar idag bor även hos mig :-)

KRAM

Jeanette sa...

Grattis och det är en helt underbar färg!
Kram

Unknown sa...

Den sitter jättefint på dig. Underbar färg också:) Kram

Lingonberrie sa...

Jag håller med LindaG, den sitter jättefint på dig! Kram

Unknown sa...

Det ska bli jättekul att ses i Göteborg. Jag är lite spänd, dra iväg till ett ställe och ett möte där man inte känner nån, men det ska bli spännande. X-stitchen är riktigt fin, jag brukar ha alla mina stitchar "ovanpå" bysten för jag har så stor bringa...de sitter ju olika men den här ser bra ut!!!

Lingonberrie sa...

Tradera: http://www.tradera.com/Svarfangad-velour-Odd-Molly-2-strl-2-auktion_301743_118635593

Kramis