söndag 5 september 2010

Hjälp! Kopia?

Jo, jag vet att det kryllar av kopior på Tradera, men ibland vill man kanske lite för mycket.

Har fått hem en Grandmas coat och jämfört med de två jag har som jag själv köpt i butik. Vid första anblicken verkade allt vara okej. Tycker dock den nya är lite tunnare i garnet (garnet ser likadant ut, men verkar "tillplattat", kan det bli så av slitage?), verkar inte lika tung (verkar dock väga samma) och tvättlappen skiljer sig.

Här ser jag inget speciellt som skiljer, men det kanske ni gör?


Fram- och baksida på garanterat äkta Grandma.


Här är tvättlappen mer "silkig" och adress saknas.


Fina knappåsar, men i den högra får knappen precis plats.

Någon som har en Grandma från samma tid som den högra (colore superiore?) och kan jämföra med sin? Utåt sett syns det som sagt ingen skillnad (mest tvättlappen) men jag vill ju inte ha betalat för en kopia!

Uppdaterat: Lägger in bilder även på storlekslapparna. Tycker de verkar lika, eller vad säger ni?

          

6 kommentarer:

Mollymera sa...

Ser inget misstänkt. Jämför storleks-siffran i nacken, är de lika?
Kram

Filippa sa...

den ser ok ut! har många plagg som skiljer lite, även fast de är 100 procent äkta. har en grandmas från gammal kollektion o den skiljer i både tyngd o lappar osv från den jag köpte i våras.

Mollymera sa...

Det ser bra ut tycker jag!
Kramis

Filippa sa...

tycker oxå det ser bra ut!! Det brukar synas tydligt där om det är knas...
Vilken tur! kram!

Tarleena sa...

De är från olika kollektioner, och jag tycker att den är äkta. Materialet och modellen skiljas lite i olika produktioner. Jag tycker, att du har väldigt fina Grandma's, två stycken av dem, njuta av båda och rasta dom regelbundet ;)

Unknown sa...

Tror också på äkta. de skiljer sig inte mer än vad de kan göra ibland från kollektion till kollektion.. KRam