söndag 26 september 2010

Fröken Abbe och underklänningarna

Jag fick en fråga om var jag fått tag i min underklänning. Kunde ju gett ett kort svar, men...

Jag var länge, och är fortfarande, på jakt efter den perfekta underklänningen. Enligt mig ska den ha en volang eller spetskant nertill, vara tillräckligt lång för att detta ska sticka fram under en tunika eller klänning och inte vara för urringad, utan även upptill synas under en v-ringning. Ingen lätt historia visade det sig. Hittade jättefina på Joy, men om de satt bra var de för korta, och om längden blev rätt var de för stora upptill.

Så en dag i somras råkade jag snubbla över ett litet ställ med underklänningar som verkade lovande. Bred spetskant både vid urringningen och nertill samt reglerbara axelband. Köpte bara en för att prova hemma om den funkade och det gjorde den! Tänkte köpa fler, men nästa gång fanns det knappt några kvar, så det blev  färger jag egentligen inte tänkt mig.

Förra veckan fanns de återigen inne, nu även i svart, men jag lyckades hitta en i gammelrosa. Var hittade jag då dessa fynden? Joo, på det otrooligt flashiga stället Bo Ohlsson (av alla ställen)!

Ja, det har faktiskt blivit fem av dessa från Frequent.

7 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Så fina!!! Menar du.."på Bo Ohlsson i Tomelilla, HEJ, här får du mest för penganah?

Kramar!!

Fröken Abbe sa...

Eh, ja, just det... *viskar*

Charlotte sa...

Superfina!
Verkar som min kommentar inte syns... :(
När jag på Bo Ohlsson nästa gång måste jag kolla in dessa underklänningarna..
Märket är Frequent? Vad kostar de?

Jag hoppas jag ser dig på Odd molly eventet på Donna i Kristianstad.
Ha det bra.
Kram

Mollymera sa...

Mmmmm, ljuvliga!!!

Kramis

Jeanette sa...

Inte det första stället man tänker på i samband med underklänningar direkt. Men absolut att man kan göra fynd där. Fina!
Kram

Carinale sa...

Hej hej, jag är på samma nivå som du - eller vänta du, du har hunnit ungefär fem steg före mig,
Jag har nämligen letat underklänningar lääänge men inte hittat någon som passar min kropp och inte någon som passar min plånbok heller för den delen ;)

Septemberflikka sa...

Vilka fina underklänningar! Vet du om de finns att köpa på nätet någonstans? Är på jakt efter bra underklänningar.