fredag 25 februari 2011

På äventyr i Kungsbacka och rosa Primeboots

Jag började min torsdag på Kungsmässan. Gick ju fint att hitta dit från tåget. Gjorde några rejäla fynd, eller vad sägs om en basker för en tia och ett par rosa vinterstövlar för 49?

Jag fick syn på rosa Primeboots. Det visste jag inte ens att det fanns! Alldeles för stora var de, men jag var tvungen att prova! Har ni sett dem?

Jag provade Odd Mollys Brownies blouse i rosa. Inget speciellt.
Tight över byst, men lös och ledig i ärmar och nertill-

På HM hade de söta vårjackor i både beige, smutsrosa och militärgrönt.

Plötsligt låter ett varningsmeddelande att verksamheten ska fortgå. Jaha, övning alltså? Men när larmet låtit ett tag börjar ändå personalen få ut oss ur butikerna. Förvirring uppstår. Branddörrarna börjar gå igen. På restaurangen sitter folk lugnt kvar och äter medan ett myller av folk tar sig ut. Jag hör några säga att de tycker det är läskigt. Utanför ser jag brandbilar. Tar det som ett tecken på att det kanske är dags att bege sig mot Freeport.

Om det går bussar dit verkar ingen veta eller tro. Att det är långt att gå försäkrar mig alla, men ett äldre par menar ändå att det är möjligt. Jag tror dem. Har jag klarat att ta mig fram till fots i både Stockholm och Paris, ska nog Kungsbacka också vara övervinnligt.

Jag går och går och till slut ser jag pyramidtoppen. Men då tar cykelstigen slut och hög växtlighet breder ut sig mellan ån och industristängsel. Inte läge att gena här. Så jag får gå runt industrierna. Jag går lååångt!

   
Fy, vilken trist väg! En skylt! Då måste jag väl snart vara framme?

Yes! Där borta syns pyramiderna!

Halleluja!

Ett pradis öppnade sig.

Och vad jag shoppade sen!  

3 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Härligt, Freeport är ett litet paradis!=) Men du gick långt gumman...bra gjort=)

Kram
Adela

Odd Oldies and New Mollys sa...

Jisses vilket äventyr du varit på:)
Och att du gick ända till Freeport, det var inte illa...
När visar du upp dina fynd? Är nyfiken!

Ha en skön helg
kram K

Unknown sa...

Ohhh jag vill också till Freeport! Massor av fint ju
:-D