tisdag 22 februari 2011

Den japanska kappan och mysig fika på barnstolar

Jag blev alldeles tagen av Akitas ljuvliga kappa med de vackra broderierna!

Lite fika och värme fick vi på detta mysiga fik. Turistfälla tänkte vi, men med tanke på portionerna var det faktiskt prisvärt.
Det syns inte hur stor (och mäktig) biten var. Jag orkade inte ens äta upp (och då åt jag inte ens av grädden)!

Akita hade tre fikamål i Sverige: chokladboll, semla och kanelbulle.
Det sista uppnåddes med råge och serverades med kniv och gaffel!

Det var på sådana här små "barnstolar" vi fick sitta. Hur skulle det gå till?
Men de var riktigt sköna!

3 kommentarer:

Anne sa...

Vilken härlig jättebulle; tror jag vet var ni varit ocj kan nog inte hålla mig därifrån till helgen. Roligt att du gillade Mathilde och att du fyndade lite!
Kram

Lingonberrie sa...

Så trevligt ni har det, kul att se bilder och kappan, kappan är ju ljuvlig!
kram

Charlotte sa...

Vilken mysig vistelse du har haft i Stockholm.
70% rea på Odd molly är ju superbra.
Kram