onsdag 23 februari 2011

Åh nej!

Skulle visa Smakrådet vad jag shoppat i Stockholm, så jag tog upp den här fina persuation blouse:


Men när jag står där i solljuset och håller upp den med baksidan mot mig, upptäcker jag det. Ett hål! Det är storlekslappen i nacken som dragit up ett hål i sidentyget. FAN! Tänker tillbaka på att dessa blusar i butiken var upphända med storlekslappen runt galgen för att inte trilla av, och det har de väl inte tålt så klart.

Jag brukar alltid syna kläder mycket noga, men erkänner att jag inte gjorde det denna gången, och i ärlighetens namn ska det väl egentligen inte heller behövas?!

Inget att göra, eller? Butiken hade ju inte bytesrätt eller återköp på reavaror. BLÄÄÄ! Men hur är det med reklamation? Det ska väl funka även på reavaror?

5 kommentarer:

Gamla mamman sa...

Reklamation kan du alltid göra!! Det ska inte vara hål i kläderna, oavsett hur billiga de är! Bara gå tillbaka, visa hålet och be att få pengarna tillbaka.

Lycka till!

Viola sa...

Klart att du ska reklamera. Det är bara om plagget är nedsatt just på grund av hålet i nacken som det ju inte går, men här var det ju inte tal om det.

Synd på så fin blus...

Kram från V

Me and my life sa...

Reklamera kan du alltid göra, oavsett om det är rea eller "inte öppet köp". Det är ju fel på varan eller hur? Det är det reklamationer är till för!

Om plagget varit, som Viola sa, nedsatt just p.g.a hålen, ja då hade du inte kunnat reklamera...

Kram!

Anne sa...

Å nej så tråkigt - var det på Mathilde (har inga kvar såg jag i em)eller någon annan stans? Kan jag hjälpa???
Tack söte för vägbeskrivningen till träskorna!!!!
Kram

Unknown sa...

Klart det är reklamation. Den där blusen är svindyr!! Och otroligt vacker. Ring el maila till dem.